تاريخ انتشار :یکشنبه 19 نوامبر 2017.::. ساعت : 1:02 ق.ظ
فاقدديدگاه

فناور مرکز رشد جهاددانشگاهی اردبیل، عنوان برتر نمایشگاه ربع رشیدی تبریز را کسب کرد

سرپرست معاونت فناوری مرکز رشد گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان اردبیل روز شنبه گفت: در آیین اختتامیه این نمایشگاه از افشین کرمی، فناور شرکت «نوشداروی عصاره باغرو» مستقر در این مرکز به عنوان فناور برتر در زون گیاهان دارویی و طب سنتی تقدیر شد.
مهران محمدی به حضور ۷ شرکت فناور مرکز رشد گیاهان دارویی جهاددانشگاهی اردبیل در پنجمین دوره نمایشگاه ربع رشیدی تبریز جهت ارائه محصولات و معرفی ایده های خود اشاره و تشریح کرد: در بخش فعالیت زون فرهنگی این جشنواره، سولماز چرایی، فناور شرکت کیمیای پرند سبلان مستقر در این مرکز به عنوان مربی در هدایت تیم های شرکت کننده استارتاپ فرهنگی حضور یافت.
وی از ثبت یک عنوان اختراع در مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی جهاددانشگاهی اردبیل خبر داد و خاطرنشان کرد: پماد سوختگی با قابلیت التیام سریع، عنوان طرحی است که توسط سعید ناصری، فناور شرکت شفا درمان پاک داروی سبز به ثبت رسیده و گواهی آن از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک صادر گردیده است.
سرپرست معاونت فناوری مرکز رشد گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان اردبیل ادامه داد: ۲ مقاله علمی این فناور با موضوع پماد سوختگی گیاهی «آرتادرم» در کنگره بین المللی زخم و ترمیم بافت مورد پذیرش قرار گرفت و در مجله اصلی آن به چاپ رسید.
محمدی از پذیرش مقاله لیلا دوستدار، فناور شرکت اعجاز آفرین سیمرغ سبلان مستقر در این مرکز با عنوان «بررسی گیاهان دارویی منطقه ارسباران» در اولین همایش ملی «صیانت و حفاظت از جنگل های ارسباران» و اعزام حسین واثقی، فناور شرکت «کیان زیست رشد دام گستر ایرانیان» به کارگاه آموزشی «انجماد تخمک و اسپرم» خبر داد.
وی بیان کرد: جهاددانشگاهی اردبیل با ایجاد فضای مناسب برای فعالیت ۱۵ شرکت فناور، در تلاش است تا همچنان حمایت های خود را در قالب های مختلف ارائه نموده و در تبدیل ایده به محصول نقش پررنگی ایفا نماید.
پنجمین جشنواره و نمایشگاه ربع رشیدی تبریز از ۲۰ الی ۲۴ آبان در محل نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار شد.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
۶۰۱۶/۶۰۱۸

نظرات بسته شده است.