تاريخ انتشار :شنبه 11 نوامبر 2017.::. ساعت : 4:23 ب.ظ
فاقدديدگاه

اتصال بیله سوار به خط ریلی جمهوری آذربایجان مطالعه می شود

به گزارش شهریمیز به نقل از ایرنا، اکبر بهنامجو روز شنبه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اردبیل افزود: در کنار اتصال اصلاندوز مغان به خط ریلی آذربایجان که در دستور کار قرار گرفته و مطالعات آن هم شروع شده اتصال بیله سوار به خط ریلی جمهوری آذربایجان را هم پیگیری می شود.
وی بیان کرد: بحث صادرات در این استان در دستور کار قرار گرفته و نیاز است سند توسعه صادرات با بهره گیری از تجارب استان های دیگر تدوین شود تا شاهد رونق صادرات در این استان باشیم.
استاندار اردبیل در باره صادرات سیب زمینی به کشورهای همسایه گفت: برای توسعه صادرات این محصول لازم است موانع پیش رو بررسی و با شناسایی بازار هدف و سلایق مشتری اقدام به صادرات این محصول بشود .
بهنامجو رونق سرمایه گذاری بخش خصوصی را در دولت تدبیر و امید را یاد آور شد و گفت: این دولت سرمایه گذاری بخش خصوصی را در دستور کار دارد و لازم است دستگاه های اجرایی با اعمال مشوق های لازم به افزایش سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینه های مختلف کمک کنند .
وی با اشاره به پرداخت تسهیلات به واحد های تولیدی و صنعتی از سوی بانک ها بیان کرد: تسهیلات پرداختی بانک ها به واحد های تولیدی و صنعتی به رغم حمایت دولت در طول سالجاری بسیار پایین است و ضرروت دارد بانک ها در پرداخت تسهیلات اهتمام بیشتری کرده و دستگاه های اجرایی هم با رصد مشکلات پیش رو موانع موجود را بررسی و نسبت به رفع آن اقدام کنند .
وی تشکیل کمیته بررسی تسهیلات بانکی به واحد های تولیدی را ضروری دانست و افزود: برای بررسی بیشتر و شناسایی موانع پیش رو در پرداخت تسهیلات باید کمیته ای تشکیل شود تا دلایل و علت پرداخت نشدن تسهیلات مشخص گردد.
استاندار اردبیل گفت: جذب تسهیلات بانکی مربوط به واحد های تولید استان که به میزان ۲۴۰ میلیارد ریال در هفت ماه سال جاری بوده بسیار پایین است و باید تلاش شود این میزان در یک ماه آینده به ۲ هزار میلیارد ریال برسد .
بهنامجو شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی را در برطرف شدن مشکلات بخش خصوصی مهم ارزیابی کرد و گفت: این نشست های راهبردی و سیاستگذاری است که می تواند بسیاری از گره ها و مشکلات بخش خصوصی را رفع کند .
در این جلسه هر یک از مدیران بانک ها اقدامات صورت گرفته در زمینه تسهیلات پرداختی به واحد های تولیدی و صنعتی را گزارش دادند.
خبرنگار:یعقوب شاددل**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
۷۱۱۰/ ۱۲۵۷

نظرات بسته شده است.