تاريخ انتشار :شنبه 4 نوامبر 2017.::. ساعت : 11:04 ب.ظ
فاقدديدگاه

استاندار اردبیل خواستار تهیه بسته های سرمایه گذاری در این استان شد

به گزارش شهریمیز به نقل از خبرنگار ایرنا، اکبر بهنام جو ، شنبه شب در نشست شورای کارگروه اشتغال استان اردبیل افزود : هرچند مقدمات تهیه و تدوین سند راهبردی اشتغال استان اردبیل فراهم شده اما باتوجه به اهمیت موضوع اشتغال دست کم باید هر هفته یک بسته ویژه سرمایه گذاری برای اداره ها و ارگانهای اجرایی مهم آماده و در این نشست ها ارایه شود.
وی با بیان اینکه بسته های ویژه سرمایه گذاری به موضوع تسریع در سرمایه گذاری بخش خصوصی و اجرای طرح های مهم اشتغالزا کمک خواهد کرد اظهار کرد : با تهیه این بسته ها استعدادها و ظرفیت های ایجاد اشتغال ، امکانات و تجهیزات ، مقدار زمین مورد نیاز و نیز مکان های مناسب و میزان سرمایه لازم برای سرمایه گذاری در طرح ها ی گوناگون برای هر ارگان به تفکیک شهرستان ها مشخص می شود.
وی بیان کرد : نگرش ما در توسعه استان اردبیل توجه همه جانبه به بخش های گوناگون می باشد اما باتوجه به اینکه باوجود استعدادها و ظرفیت های طبیعی و تاریخی فراوان استان اردبیل در زمینه گردشگری اقدام های انجام شده در این زمینه تاکنون چشمگیر نیست ضرورت دارد که تهیه بسته های ویژه سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی در اولویت قرار گیرد.
وی آب درمانی و آب درمانی پزشکی و استفاده از پزشکان مخصوص در این زمینه را برای کمک به پیشرفت بخش گردشگری استان اردبیل تاثیرگذار ذکر و یادآوری کرد : به غیر از جلگه گرمسیر مغان ؛ آب و هوای خاص استان اردبیل و سردسیری منطقه در فصول سرد سال سبب بیکاری و رکود می شود و به همین خاطر باید برای برون رفت از محدود بودن کار و فعالیت در بخش های گردشگری و کشاورزی به تابستان ؛ برنامه ریزی و اقدام های مناسب انجام پذیرد.
او برگزاری مسابقه های جهانی اسکی روی برف در فصل زمستان امسال در پیست اسکی آلوارس را نمونه خوبی در این زمینه دانست و افزود : استانداری اردبیل از کمک خود در این ارتباط مضایقه نخواهد کرد.
بهنام جو همچنین توجه به ایجاد صنایع تبدیلی کشاورزی باتوجه به ظرفیت های فراوان کشاورزی و دامپروری استان اردبیل را نیز ضروری دانست.
رییس شورای اداری استان اردبیل همچنین در قسمت دیگری از سخنانش گفت : رفع معضل بیکاری باید به دغدغه اصلی مهم مدیران این استان تبدیل شود و ادامه داد : هرچند نمی شود آمار بیکاری را به صفر رساند اما باتوجه به اهمیت موضوع باید حداکثر تلاش را برای کاستن قابل توجه از نرخ بیکاری منطقه به کار گرفت.
وی به ذکر آمار و ارقام درست ازسوی مدیران در همه زمینه ها تاکید کرد و گفت : نشست ها هنگامی مفید واقع می شوند که در آنها بطور رسمی اعلام شود هر ارگان در حوزه کاری خود توانسته چه اقدام هایی در زمینه ایجاد اشتغال انجام دهد و یا چند طرح برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی شده و چند مورد آنها منجر به ایجاد اشتغال شده و یا در آینده نزدیک خواهد شد.
وی در عین حال با اشاره به اینکه باید نگاه بدبینانه را کنار بگذاریم و واقعیت ها را بیان کنیم خاطرنشان کرد: البته کارهای خوبی تاکنون در ارتباط با ایجاد اشتغال و محرومیت زدایی در استان اردبیل انجام شده اما باید نشست ها را با خروجی مفید پیش برد.
وی با بیان اینکه هرچند تشکیل مرتب نشست های مربوط به اقتصاد مقاومتی و اشتغال ضرورت دارد تشریح کرد : مدیران ذیربط نباید بطور صرف منتظر برگزاری نشست ها باشند بلکه باید هر لحظه ایجاد زیرساخت های مناسب برای سرمایه گذاری یکی از اولویت های برنامه ریزی و کاریشان باشد.
او همچنین توجه ویژه به مناطق ویژه اقتصادی به منظور فعال کردن و بهره گیری هرچه بیشتر از آنها را یادآوری کرد.
به گزارش شهریمیز به نقل از خبرنگار ایرنا در این نشست که در سالن شیخ صفی الدین اردبیلی استانداری اردبیل ترتیب یافت تعدادی از مدیران ارگانهای اجرایی ازجمله جهاد کشاورزی و اداره کل رفاه و امور اجتماعی گزارش ها و پیشنهادهایی از مجموعه مدیریتی خودشان را ارایه دادند.
۶۰۱۹/۶۰۱۶
خبرنگار : مسعود وسیله** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده

نظرات بسته شده است.