تاريخ انتشار :سه‌شنبه 31 اکتبر 2017.::. ساعت : 1:12 ب.ظ
فاقدديدگاه

مرکز بیماری روانی مزمن در پارس آباد راه اندازی می شود

به گزارش شهریمیز به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهزاد ستاری، مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با اشاره به اینکه در عصر حاضر وجود اختلالات روانی در میان مردم بسیار شایع است که در صورت تشخیص و درمان به موقع، قابل کنترل می باشد اظهار داشت: عمده ترین مشکل شهرستان پارس آباد در بحث نگهداری بیماران روانی مزمن، نبود مرکزی برای این بیمارن است که مرکز بیماری روانی مزمن در این شهرستان با ظرفیت ۵۰نفر تا پایان امسال تاسیس و راه اندازی خواهد شد.

وی با بیان اینکه بیماری اوتیسم به عنوان دستاورد کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته، شیوع نسبتا بالایی دارد گفـت: کودکانی که در شهرستان پارس آباد، به اوتیسم مبتلا هستند معمولا برای درمان به شهرستان های اردبیل، تبریز و یا تهران مراجعه می کنند که راه اندازی این مرکز نیز در پارس آباد جزو برنامه اداره کل می باشد.

ستاری افزایش آمار بچه های کار در کشور را نگران کننده اعلام کرد و افزود: در بخش های تازه کند و اسلام آباد و روستاهای بزرگ شهرستان پارس آباد، مجتمع های خدمات بهزیستی پیش بینی شده و تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

وی گفت: در شهرستان پارس آباد ۳هزار و ۴۵۷ معلول وجود دارد که از این تعداد یکهزارو ۸۶۱ نفر در روستاها و قشلاقات زندگی می کنند.

 

 

نظرات بسته شده است.