تاريخ انتشار :یکشنبه 22 اکتبر 2017.::. ساعت : 9:51 ب.ظ
فاقدديدگاه

سونامی شیوع سرطان گوارش در پارس آباد نگران کننده است

نماینده مردم پارس‌آباد در نطق میان دستوری مجلس گفت :

حق آبه دشت مغان به یغما می رود وزارت نیرو ککش هم نمی‌گزد/ سونامی شیوع سرطان گوارش در پارس آباد نگران کننده است

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله سوار در مجلس در نطق میان دستور خود در صحن علنی مجلس با انتقاد شدید از عملکرد مسوولان، خواستار رسیدگی به مشکلات مردم و حوزه انتخابیه خود شد.
?شکور پورحسین در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی به نقد برخی مسئولان پرداخت و گفت: در این کشور همت و روشن‌بینی اگر وجود داشته باشد مشکلات مردم حل می‌شود. مسئولین به جای حل مشکل، بحران درست می‌کنند اولین و بزرگترین بحران، بحران بی‌مسئولیتی و بی‌تفاوتی در قبال مشکلات و معضلات مبتلا به مجموعه تحت مدیریت مدیران عالیرتبه و میانی است.

وی افزود: این بی‌مسئولیتی از چنان عمق و گستردگی برخوردار است که امروزه در اذهان عمومی بحران‌ساز و درمانگر جای خود را با هم عوض کرده و مردم نام برخی وزراتخانه‌ها را به نام بحران‌ آفرین تغییر دادند که از جمله این نهادها و ارگان‌ها وزارت نیرو و بانک مرکزی است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: مدت زیادی است در سایه بی‌دقتی و مسامحه وزارت نیرو در صیانت حقآبه کشاورزان مناطق مختلف ما شاهد وقوع درگیری و نزاع‌های دسته جمعی بین شهرستانی و استانی بوده‌ایم و طبق گفته کارشناسان مسائل اجتماعی اگر وضع به همین منوال پیش رود مسائل حاد امنیتی اصلی‌ترین عنصری خواهد بود که در کانون اصلی این بحران جا خوش خواهد کرد.

پورحسین گفت: سهل‌انگاری مقامات بانک مرکزی بحران در کشور به وجود آورده است که به واسطه آن سرمایه‌ اجتماعی کشور آسیب دیده و منجر به اعتمادسوزی شده است. در روز روشن و در مقابل نگاه‌های نهادهای نظارتی و متولیان امر عده‌ای با هر روش و حیله‌ای با تاسیس مؤسسات مالی و اعتباری غیرمجاز پس انداز اقشار آسیب پذیر را بالا می‌کشند و پس از آشکار شدن و قطعی شدن کلاهبرداری ماه‌هاست که مالباختگان بین قوه قضائیه و بانک مرکزی در رفت و آمد هستند.

وی افزود: مسئولان محترم اگر حلال مسائل مملکت نیستید برای کشور مشکل‌سازی نکنید. بحران درست نکنید و برای نظام هزینه نتراشید.

پورحسین تصریح کرد: متاسفانه تاکنون گزارش جامعی در خصوص میزان دستیابی به اهداف ۵ برنامه توسعه‌ای ارائه نشده تا بدانیم اگر اهداف آن محقق شده یا نشده است، وضع چگونه خواهد شد.

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود در بخش‌های مختلف گفت: شیوع گسترده بیماری سرطان گوارش در پارس آباد که سونامی سرطان است، امنیت روانی و سلامت جسمی افراد را به مخاطره انداخته است؛ گمانه زنی‌های عمومی بیانگر وجود حجم زیاد فلزات سنگین در آب رود ارس به واسطه تخلیه پسماندهای صنعتی ارمنستان است لذا مسئولان در این خصوص چاره اندیشی کنند.

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس تصریح کرد: از زمان عهده دار شدن مسئولیت نمایندگی تاکنون، حداقل ۱۰ بار به مناسبت های مختلف موضوع ساماندهی عشایر مغان را خواستار شدم اما ظاهرا این تقاضا مصداق این بیت شده که “گوش اگر گوش تو، ناله اگر ناله ماست، آنچه به جایی نرسد، فریاد است”.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در ادامه به عدم پرداخت مطالبات گندم کاران، بی توجهی و تبعیض در چهاربانده کردن راه مواصلاتی شهرستان، ارتقا سطح گمرک بیله سوار و شبانه روزی کردن آن، بحران بیکاری منطقه اشاره کرد و از مسوولان خواستار رسیدگی به این مشکلات و حل آنها شد.

نظرات بسته شده است.