تاريخ انتشار :شنبه 21 اکتبر 2017.::. ساعت : 8:29 ب.ظ
فاقدديدگاه

بازار جمهوری آذربایجان نخستین مقصد فعالان اقتصادی اردبیل

حسین وثوقی ایرانی که در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان باکو ، شرکت کرده است ، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فعالان حوزه ساختمان به اندازه کافی در ایران تقویت شده اند و زمان آن فرا رسیده است تا در بازارهای بین المللی حضور یابند .
وی افزود: با توجه به نزدیکی مسافت و قرابت فرهنگی و زبانی، برای فعالان اقتصادی در اردبیل، بازار جمهوری اذربایجان از اهمیت خاصی برخوردار است واین کشور را اولین هدف بازار صدور خدمات فنی و مهندسی تلقی می کنیم .
وثوقی که در راس یک هیات تجاری و مهندسی به باکو سفر کرده است ، پنجشنبه گذشته با مسئولان کنفدراسیون کارفرمایان جمهوری آذربایجان دیدار و گفت و گو کرد .
وی افزود: سفر این هیات تجاری و شرکت در نمایشگاه بین المللی ساختمان باکو نیز برای گسترش هر چه بیشتر روابط تجاری استان مرزی اردبیل و کشور همجوار جمهوری آذربایجان انجام شده است .
به گفته وی حجم کل صادرات سالانه استان اردبیل ۱۰۰ میلیون دلار بوده و در این حال ۷۶ درصد از اعضای اتاق بازرگانی استان اردبیل با جمهوری آذربایجان کار می کنند .
وی افزود : اتاق بازرگانی اردبیل مسئول راه اندازی اتاق مشترک ایران و جمهوری آذربایجان است و خوشبختانه این اتاق هم سال گذشته راه اندازی شده و در حال حاضر نیز فعال است .
دبیر کل اتاق بازرگانی استان اردبیل در مورد اقلام صادراتی به جمهوری آذربایجان گفت : سیب زمینی ، محصولات پلاستیکی ، مصالح ساختمانی و مواد غذایی از محصولات عمده صادر شده از این استان به جمهوری آذربایجان است .
حسین وثوقی افزود: ما همچنین از شرکت های جمهوری آذربایجان برای استفاده از ظرفیت های استان اردبیل دعوت می کنیم .
وی با اشاره به ظرفیت های گردشگری اردبیل ، گفت : این استان سالانه میزبان ۹ میلیون مسافرت می شود و از شرکت های اذر بایجانی دعوت می کنیم تا از این ظرفیت فوق العاده بهرمند شوند و تاسیسات گردشگری مطابق استانداردهای بین المللی در اردبیل ایجاد کنند .
نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان باکو که از روز ۲۶مهر شروع شده تا پایان امروز ۲۹ مهر ماه ادامه دارد .
در نمایشگاه بین المللی ساختمان باکو نزدیک به ۲۰۰ شرکت از ۲۸ کشور از جمله شرکت های فولاد امیر کبیر کاشان ، شرکت صنایع فولاد کاوه تیکمه داش ، شرکت سرمایه گذاری گسترش فولاد تبریز ، شرکت برفاب ، شرکت مهر استیل ، شرکت فولاد بناب و چند شرکت دیگر جمهوری اسلامی ایران توانمندی های خود در حوزه های مختلف صنعت ساختمان را به نمایش گذاشتند .
آساق ** ۳۳۷** ۱۵۷۹*مرضیه فاتحی۱۶۶۳ **انتشار دهنده: خسرو حسینی

نظرات بسته شده است.