تاريخ انتشار :چهارشنبه 12 فوریه 2014.::. ساعت : 1:34 ق.ظ
فاقدديدگاه

رئیس‌جمهوردر جمع راهپیمایی با شکوه: دل‌ها را از کینه‌ها پاک کنیم

رییس جمهور یادآور شد که پیروزی مردم ایران در 22 بهمن پیروزی یک قبیله و جناح و قشر نبود، بلکه پیروزی همه مردم ایران بود.
رییس جمهور با یادآوری این‌که در سیاست خارجی یک رهبر، یک رییس جمهور، یک دولت و منافع ملی واحد همه مردم مطرح است، تصریح کرد: باید برخی بدانند سیاست خارجی در چارچوب منافع ملی خواهد بود و جناحی و حزبی نیست.

22 بهمن روز پیروزی حرکت اعتدالی مردم سراسر ایران بود
 
 حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی با بیان این‌که روز 22 بهمن روز پیروزی اتحاد ملت و وحدت ملی است ، گفت: 35 سال پیش در چنین روزی مردم ایران به رهبری فقیه اندیشمند و روشن‌ضمیر حضرت امام خمینی(ره) در برابر اختناق و دیکتاتوری و آنها‌یی که می‌خواستند ایران را در سلطه خود نگه دارند پیروز شدند.
 
رئیس جمهور افزود: پیروزی مردم ایران در 22 بهمن پیروزی یک قبیله و جناح و قشر نبود، بلکه پیروزی همه مردم ایران بود. امام در روز ورودش به ایران وارد خانه‌ای خاص و یا حزب و جناح خاصی نشد، بلکه در کنار شهیدان و مردمی که از سراسر ایران اجتماع کرده‌ بودند حضور پیدا کرد.
روحانی با اشاره به اهمیت وحدت و اتحاد ملی گفت: هر زمان که همه ما دست به دست هم داده‌ایم بحث حزبی، جناحی و یا گروه خاصی نبوده، ملت ایران به صحنه آمده و ما پیروز شدیم.
 
وی با بیان این‌که پیروزی 22 بهمن، پیروزی وحدت و اتحاد یک ملت است گفت: ما هر موقع که دست به دست هم داده‌ایم و ملت در صحنه حضور پیدا کرده است، در صحنه پیروز بوده‌ایم.
 
رئیس جمهور با اشاره به حضور مردم در صحنه دفاع مقدس یادآور شد: در دفاع مقدس همه دست به دست هم دادیم و در سنگرهای مقاومت در برابر متجاوزان ایستادگی کردیم و آنگاه که نوبت صلح شد همه پشت‌سر حرکت صلح‌آمیز بودیم و امام فرمودند همانطور که در جنگ جدی بودیم در صلح نیز جدی بودیم.
 
روحانی گفت: 22 بهمن روز پیروزی حرکت اعتدالی مردم سراسر ایران بود.
وی افزود: در انقلاب ما شاهد پیروزی شمشیر نبودیم، بلکه در اسلام خون بر شمشیر پیروز شد، در انقلاب گلوله بر گلوله پیروز نشد، گل بر گلوله پیروز شد. می‌دانید امام عزیز و بزرگوار ما در شرایطی انقلاب را به پیروزی رساند که فرهنگ و ندای مردم در برابر دژخیمان پیروز شد. اسلحه نبود که به پیروزی رسید صدای امام بود که پیروزشد. سخنرانی‌های امام بود که باعث این پیروزی شد فرهنگ استقامت ملت ایران ما را به پیروزی رساند.
 
انقلاب ما حرکت علیه استبداد بود
 
روحانی در ادامه با اشاره به این‌که فرهنگ استقامت ملت ایران را به پیروزی رساند، گفت: یک حرکت اعتدالی وحدت آفرین و پرشور و با استقامت ملت ما را نه تنها در برابر استبداد داخلی، بلکه حتی بر استعمار خارجی و استثمار پیروز گردانید. انقلاب ما حرکت علیه استبداد بود.
 
رییس جمهور در ادامه افزود: این انقلاب برای این بود که رژیم کودتایی را سرنگون کند و هم در پی این بود که به مداخلات ناروا و نابجا و غلط آمریکا در این سرزمین پایان ببخشد. انقلاب ما متکی به هیچ قدرتی خارجی نبود. حتی زمانی که نظام دو قطبی در جهان حاکم بود، هیچ کشور و ابر قدرتی ما را پیروز نکرد، بلکه این ملت ما بود که با انگیزه دینی و ملی در برابر تحقیرها ایستاد و مقاومت کرد.
 
روحانی در ادامه با بیان این‌که رژیم کودتا به مردم ما آزادی بیان و آزادی رای نمی داد، اظهار کرد: در آن دوره رای ونظر مردم در اداره کشور مداخله نداشت که این تحقیر بزرگی برای ملت تاریخ‌ساز ایران بود. مردم می‌خواستند اداره کشور با رای و نظر آنها باشد، یعنی استقلال حاکمیت ملی در برابر رژیم استبداد.
 
انقلاب برای این بود که دست ردی به سینه مداخله‌جویان و استعمارگران بزند
 
رییس جمهور همچنین با اشاره به این‌که تحقیر در برابر خارجی‌ها ملت ما را بسیار عصبانی کرده بود، گفت: ابرقدرت‌ها در امور داخلی کشور ما مداخله می‌کردند، آمریکا فکر می‌کرد سرزمین ایران از آن، آنها است. آنها در امور فرهنگی‌،مسائل فرهنگی اقتصادی و حتی مسائل امنیتی و نظامی مداخله می‌کردند و مستشاران نظامی آنها در همه پایگاه‌ها و پادگان‌ها مهم ما حضور داشتند. انقلاب برای این بود که دست ردی به سینه مداخله‌جویان و استعمارگران بزند.
 
روحانی در ادامه اظهار کرد: اساس این انقلاب بر این استوار بود که مردم تحقیر را نپذیرند و آیا امکان‌پذیر است که این ملت انقلابی بعد از 35 سال بخواهند تحقیر قدرت‌های خارجی را بپذیرند؟ گویا آنها ملت بزرگ ایران را نشناخته‌اند. انقلاب ما همچنین برای استقرار احکام عزت‌آفرین و مسیر نجات بخش اسلام در این سرزمین بود، رژیم گذشته به دنبال دین‌زدایی بود، اما مردم ما در پی استقلال‌،آزادی و جمهوری اسلامی بود.
 
رییس جمهور همچنین با اشاره به این‌که ما خوشحالیم که بعد از 35 سال روز به روز به اهداف و آرمان‌های بلند انقلاب نزدیک‌تر و نزدیک‌تر می‌شویم، افزود: مردم ما در خرداد امسال در چارچوب تدابیر رهبری حماسه عظیم و بزرگی را آفریدند.
 
دولت در فکر حاکمیت قانون در سراسر این سرزمین است
 
رییس جمهور در ادامه گفت:پیام اصلی مردم در انتخابات 24 خرداد این بود که اولا به دنیا اعلام کنند که مردم به نظامشان، نظام جمهوری اسلامی ایران پایبند هستند و هرگونه اصلاح و تغییری را در مدیریت بخواهند در چارچوب مردم سالاری دینی خواهند خواست و در نهایت برای مردم تحقق اهداف نظام اسلامی اهمیت دارد.
 
وی افزود:پیام دیگری که مردم در 24 خرداد دادند این بود که خواستند به دنیا بگویند ما از دولتی حمایت می‌کنیم که در مسیر عقلانیت، تدبیر و با مشی اعتدال امیدها را زنده می‌کند و راه پیشرفت و توسعه کشور را از طریق اتکا به مردم خود امکانات و قابلیت‌های داخلی و تعامل زنده در برابر جهان ادامه خواهد داد.
 
دولت برای تحقق اهداف تا پای جان مقاومت و ایستادگی می‌کند
 
وی با بیان این‌که دولت تدبیر و امید که برخواسته از اراده مردم است بر همین اساس شکل گرفته است ،گفت: یکبار دیگر این دولت با مردم عزیز پیمان می‌بنند که به اهداف و آرمان‌های انقلاب و نظرات مردم و منویات مقام معظم رهبری و خواست ملت بزرگ ایران‌ و عزت و سربلندی کشور پافشاری خواهند کرد و این دولت برای تحقق این اهداف تا پای جان مقاومت و ایستادگی می‌کند.
 
روحانی گفت: ما امروز در 22 بهمن پس از گذشت حدود شش ماه از عمر دولت یازدهم مشاهده می‌کنیم نسبت به شش ماه پیش جامعه ما آرامش و ثبات بیشتری دارد و از لحاظ اقتصادی، اجتماعی و سیاسی امروز شاهد آرامش ،‌وحدت و انسجام بیشتر در این سرزمین هستیم و بازارهای اقتصادی ما نیز در طول این شش ماه از آرامش نسبی برخوردار بوده است.
رییس جمهور با بیان این‌که مردم ما بیش از گذشته صلح ،‌دوستی و آشتی را در میان خود برقرار کرده‌اند، اظهار کرد: مردم ما می‌خواهند ما به آینده متحد و وحدت آفرین بیاندیشیم.
 
امروز فضای آزادتر و آرام‌تری وجود دارد
 
روحانی خاطر نشان کرد: ما امروز در دانشگاه‌ها و مطبوعات می‌بینیم که فضای آزادتر و آرام‌تر وجود دارد مسیر تحقیقات ،‌دانش و فناوری از دیروز هموارتر است و همه به فکر اعتلای این کشور هستند.
 
وی با بیان این‌که این دولت در فکر حاکمیت قانون در سراسر این سرزمین است و با قانون گریزی مقابله خواهد کرد خاطر نشان کرد: دولت علیرغم این‌که در ماه‌های اولیه کارش بود و تدوین بودجه جامع برای او سخت بود، اما تلاش کرد تا حتی یک روز از قانون تخلف نکند و از نیمه آذرماه بودجه را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد.
 
وی تاکید کرد: این دولت معتقد به هماهنگی در میان قوا است و تلاشش این است که تعامل بسیار نزدیک و بسیار خوبی با مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه داشته باشد و همکاری دولت و مجلس نسبت به بررسی و تصویب بودجه سال 1393 نمایش این تعامل و همکاری دو قوه برای رشد و توسعه کشور است.
 
به دنبال یک مدیریت منسجم در کشور هستیم
 
رییس جمهور با بیان این‌که ما به دنبال یک مدیریت منسجم در کشور هستیم، تصریح کرد : علت این‌که برخی به ناروا و نادرست هر روز استعفای این مسوول و‌ آن مسوول و یا اختلاف بین این مسوول و یا آن مسوول را شایع می کنند به خاطر این است می‌بینند امروز یک مدیریت منسجم در کشور حضور دارد.
 
وی گفت: اما امروز در میان کابینه و همه مسوولان رده بالا شاهد یک همکاری و هماهنگی هستیم و بین قوای سه گانه و نیروهای مسلح و همه مردم نیز شاهد یک نوع اتحاد ، وحدت و هماهنگی هستیم.
 
هیچ کس نباید فکر کند که یک جناح می‌تواند بر کشور حاکم باشد
 
رییس جمهور تاکید کرد: هیچ کس نباید فکر کند که یک جناح می‌تواند بر کشور حاکم باشد باید همه جناح‌ها،‌احزاب و گروه‌ها نقش خود را ایفا کنند.
 
رییس جمهور در ادامه با اشاره به این‌که براساس اطلاعاتی که به من رسیده است 22 بهمن امسال با سال‌های گذشته کاملا متفاوت است، اظهار کرد: امسال همه جریان‌ها‌، احزاب،‌ گروه‌ها و تفکرهای مختلف در این راهپیمایی شرکت کرده‌اند این حضور مایع مباهات برای مسوولان و مایه یاس برای دشمنان است. انقلاب تعلق به گروه خاصی ندارد، بلکه انقلاب از آن ملت ایران است. ما می‌خواهیم روز به روز آشتی ملی، وحدت ملی ‌و انسجام ملی بیشتر شود، ما باید دل‌ها را از کینه‌ها پاک کنیم و مدام به گذشته نپردازیم، بلکه بیشتر به فکر امروز و فردای کشور باشیم.
 
ملت نمی‌پذیرد که پول بیت‌المال در جیب مفسدان و افراد خاصی باشد
 
به گزارش ایسنا، مردم حاضر در میدان آزادی پس از شنیدن صحبت‌های رییس جمهور با شعار الله اکبر از سخنان وی استقبال کردند.
 
روحانی در ادامه اظهار کرد: این دولت در فکر نظام اداری سالم‌تر ودر پی مبارزه با فساد است من از همه مردم و همه قوای نظام درخواست می‌کنم دولت را در زمینه با مبارزه با فساد یاری کنند. مگر می‌توان تحمل کرد یک فرد 9 هزار میلیارد تومان پول این ملت را ببرد این پول را کجا برده و کجا مصرف شده و چه کسانی به این فرد چنین اجازه داده‌اند؟ ما باید مراقب فساد باشیم و باید در مقابل مفسدان ایستادگی کنیم ملت نمی‌پذیرد که پول بیت‌المال در جیب مفسدان و افراد خاصی باشد. مبارزه با فساد خواست این ملت بزرگ است.
 
وی همچنین با بیان این‌که این دولت به همه وعده‌های که در انتخابات است پایبند است و به آن عمل می کند، خاطر نشان کرد:حقوق شهروندی که اکنون در حال تدوین نهایی است، در چارچوب فصل سه قانون اساسی قرار دارد که باید این حقوق مورد احترام همگان قرار گیرد.
 
ما همه ایرانی هستیم و به قانون اساسی افتخار می‌کنیم و زیر پرچم واحدی هستیم همه مردم باید از حقوق عادلانه شهروندی برخوردار باشند و دولت این خط را دنبال می‌کند.
 
دولت به انتقاد سازنده افتخار می‌کند
 
رییس جمهور در ادامه با اشاره به این‌که این دولت مسوولیت‌پذیر،‌پاسخگو در برابر ملت و انتقاد پذیر خواهد بود، افزود: دولت به انتقاد سازنده افتخار می‌کند. همه یادمان باشد باید به فکر انتقاد باشیم و هیچ کس به فکر انتقام نباشد نصحیت یعنی دلسوزی و با اخلاص صحبت کردن با گفتار صحیح کمک کردن، همه باید نقد را بپذیریم ویادمان باشد همه ممکن است اشتباه کنند. اگر در مورد خاصی اشتباه شد به صراحت به مردم خواهد گفت و از آنها عذرخواهی می‌کنم عذر خواهی در برابر مردم فخری برای دولت خواهد بود.
 
روحانی همچنین گفت: ما امروز شاهدیم وضعیت اقتصادی از گذشته بهتر شده است، در طول شش ماهه گذشته تورم و رشد تورم کاهش یافته و تورم 43 درصدی به 35 درصد کاهش یافته است و دولت در سال آینده این رقم را به 25 درصد می‌رساند. دولت در برابر رکود ایستادگی می‌کند و رونق را به اقتصاد باز می‌گرداند، دولت سعی می‌کند رشد منفی 5.8 درصد را در پایان سال نزدیک به صفر برساند و این رقم ممکن است در پایان امسال به منفی 7دهم درصد برساند. همچنین با اقدام مناسب و به موقع دولت نسبت به خرید تضمینی محصولات کشاورزی و ارائه خدمات مثل ماشین‌آلات و وام‌ها بانکی شاهد کشاورزی بهتری نسبت به سال گذشته خواهیم بود.
 
سال آینده مشکلی برای تامین گاز نخواهیم داشت
 
رییس‌جمهور در ادامه گفت: امسال علی‌رغم سرمای شدید توانستیم با مشکلاتی که وجود داشت، مساله گاز را اداره کنیم، البته اگرچه مجبور شدیم سی میلیارد لیتر سوخت مایع را در اختیار نیروگاه‌ها قرار دهیم، اما به هر ترتیب با برنامه‌ای که دولت دارد سال آینده مشکلی برای تامین گاز نخواهیم داشت.
 
وی افزود: دولت برای میادین مشترک نفت و گاز برنامه دارد و اگرچه متاسفانه دیگران از منابع مشترک ما استفاده می‌کنند و مردم ما محروم هستند، اما دولت برنامه‌ریزی مفصلی دراد که اولین آثار آن را در سال آینده و ان شاالله در 22 بهمن شاهد خواهیم بود.
 
رئیس‌جمهور در ادامه با مورد توجه قرار دادن برنامه‌های در نظر گرفته شده از سوی دولت در زمینه بهداشت و درمان گفت: در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده که البته همچنان باید ادامه داشته باشد. باید بگویم که برای پوشش آنهایی که مشکلات فراوان دارند و یا این‌که دارای بیماری‌های صعب‌العلاج هستند، نیز اقدامات خوبی انجام شده است.
 
روحانی گفت:‌در زمینه بحث اینترنت و شبکه ملی نیز جوانان ما در سال آینده منتظر اقدامات موثری از سوی دولت باشند.
 
دولت آرمان و واقعیت را در کنار هم می‌بیند
 
رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که مسایل مختلفی را برای تبیین دارم، اما ضرورت می‌دانم در زمینه سیاست خارجی و مساله هسته‌ای نکاتی را به عرض ملت ایران برسانم، خاطرنشان کرد: سیاست دولت در زمینه مسایل خارجی سیاست اعتدال است ،یعنی نه تسلیم نه سازش نه انفعال و نه تقابل را مد نظر دارد و به فکر تعامل موثر و سازنده از موضع برابر توام با عزت، حکمت، مصلحت، احترام متقابل و در چارچوب تدابیر مقام معظم رهبری است.
 
روحانی خاطرنشان کرد: دولت آرمان و واقعیت را در کنار هم می‌بیند و بین آن‌ها توازن برقرار خواهد کرد. خودباوری‌، هوشمندانه عمل کردن و واقع‌بینانه بودن را در جهت ارتقای جایگاه منزلت ایران مورد توجه دارد.
 
وی با بیان این‌که سیاست خارجی ما هم جهانی هم منطقه‌ای و هم دو جانبه است، اظهار کرد: ما برای روابط خارجی نسبت به کشورهای منطقه و خصوصا همسایگانمان اهمیت خاصی قائل هستیم و قدم‌های موثری برداشته‌ایم؛ چرا که به فکر ایجاد ثبات و آرامش در منطقه هستیم و معتقدیم باید علیه تروریسم همه دست به دست هم دهیم.
 
باید به فکر ثبات و آرامش و امنیت کل منطقه باشیم
 
رئیس‌جمور در ادامه گفت:‌ کسانی در سوریه علیه ملت سوریه در عراق علیه ملت عراق و در افغانستان علیه ملت‌شان مشکل آفریدند و ما باید به فکر ثبات و آرامش و امنیت کل منطقه باشیم.
وی همچنین گفت: ما باید ذهنیت منفی که دشمنان ما نسبت به چهره انقلاب اسلامی دارند را بزداییم و از دستاوردهای 35 ساله انقلاب‌مان با کمترین هزینه به خوبی حراست ، حفاظت و صیانت کنیم.
 
ایران در فکر تجاوز به هیچ کشوری نیست
 
روحانی در ادامه با بیان این‌که همه دنیا و مردم باید بدانند که مذاکره ما با گروه 5+1 بر مبنای اعلام حسن نیت و صلح‌طلب بودن ملت ایران است، اظهار کرد: ما خواستیم در این مذاکره با صدای بلندتر فتوای مقام معظم رهبری را به جهلانیان اعلام کنیم و همچنین بهانه‌های واهی و دروغ را از دست بدخواهان بگیریم و به کشورهای منطقه بگوییم که ایران‌هراسی دروغ است؛ چرا که ایران در فکر تجاوز به هیچ کشوری نیست.
 
رئیس‌جمهور افزود: 200 سال است که کشور ما علیه کشور دیگری تجاوز نکرده و فقط در برابر متجاوزان دفاع کرده است. امروز هم اگر کسی قصد تجاوز داشته باشد، باید بداند ملت بزرگ ایران با تمام قدرت در برابر متجاوزین خواهد ایستاد و آن‌ها را پشیمان خواهد کرد.
 
تهدید علیه ملت ایران بی‌ارزش و کودکانه است
 
وی گفت: ما در مذاکره 5+1 خواستیم به جهان بگوییم تحریم علیه ملت ما ظالمانه غیرقانونی و غلط بوده و دنیا نمی‌تواند این تحریم‌ها را علیه ملت ما ادامه دهد.
 
وی تصریح کرد: من با صدای رسا از طرف ملت ایران می‌گویم که تهدید علیه ملت ایران بی‌ارزش و کودکانه است؛ چرا که ملت ما در طول 35 سال گذشته در برابر انواع تهدیدهای دشمن ایستاده و مقابله کرده و به پیروزی رسیده است.
 
روحانی با بیان این‌که ملت ایران، زبان تهدید را خلاف قانون، اخلاق و ادب می‌داند، تاکید کرد: بدخواهان باید بدانند که هر گونه تهدیدی باعث مقاومت بیشتر مردم، انسجام و وحدت ملی این مردم عزیز و بزرگوار خواهد بود و آن‌ها که تهدید می‌کنند بفهمند که تهدید یعنی ایستادن در برابر عظمت یک تاریخ.
وی گفت: تهدید به معنای ایستادن در برابر یک ملت عظیم و بزرگ است که هرگز در برابر هیچ تجاوزی شکست نخورده و در آینده نیز پیروز خواهد بود.
 
روی هیچ میزی در جهان تهدید نظامی علیه ملت ما وجود ندارد
 
روحانی بار دیگر خاطرنشان کرد: اگر کسانی در توهم هستند که بر روی میز آن‌ها تهدیدی علیه ملت ایران وجود دارد، من به صراحت اعلام می‌کنم و به آن‌ها می‌گویم که نیاز به عینک جدید دارند. روی هیچ میزی در جهان تهدید نظامی علیه ملت ما وجود ندارد.
 
وی تاکید کرد: من با صراحت اعلام می‌کنم که حرکت ملت ایران به سمت قله دانش،‌ پیشرفت و فناوری از جمله فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای دایمی خواهد بود.
 
غرب به خوبی فهمیده که راه تحریم نادرست و غلط است
 
رئیس‌جمهور در ادامه با بیان این‌که غرب به خوبی فهمیده که راه تحریم نادرست و غلط است، اظهار کرد: هر کس در پی تهدید و تحریم باشد سرنوشت او همچون سرنوشت همه ظالمان و متجاوزان تاریخ خواهد بود. اگر تحریم می‌توانست مردم ما را از مسیر حق خود باز دارد در طول 35 سال گذشته این کار را انجام می‌داد. مذاکره ما از سر حکمت،‌ عزتمندی و در چارچوب غیرت ملی و در مسیر آرمان‌خواهی ملت بزرگ ایران است.
 
رئیس‌جمهور همچنین افزود: ما همان آرمان 22 بهمن 57 را یک بار دیگر با صدای بلند تکرار می‌کنیم که استقلال آزادی و جمهوری اسلامی.
 
روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که مذاکرات هسته‌ای یک آزمایش تاریخی برای اروپا و آمریکاست، خاطرنشان کرد: اگر مذاکرات هسته‌ای در چارچوب قانون، حقوق ملت ایران و منافع مشترک، احترام مشترک، و تعامل و همکاری باشد، از طرف ملت ایران پاسخ مثبت و مناسبی خواهند شنید، اما اگر غرب بخواهد شیوه‌های ناپسند و نادرست گذشته را تکرار کند بداند که به مسیر ضرر به خود،‌ منطقه و رفاه و ثبات جهانی قدم گذاشته و روشن می‌شود تمام اتهاماتی که آن‌ها علیه ملت ایران مطرح کرده‌اند، نارواست.
 
ایران به مذاکره عادلانه و سازنده در چارچوب مقررات بین‌المللی پایبند است
وی تصریح کرد: ایران به یک مذاکره عادلانه و سازنده در چارچوب مقررات بین‌المللی پایبند است. امیدواریم که این اراده را از طرف مقابل هم در مذاکراتی که در روزهای آینده برگزار می‌شود، شاهد باشیم.
 
مردم ما از تهدید و تحریم هراسی ندارند
 
وی همچنین اظهار کرد: دنیا بداند مردم ما از تهدید و تحریم هراسی ندارند. ما امروز در زمینه روابط با جهان در فکر منافع مردم خود و منافع منطقه و ثبات منطقه هستیم ، ما اولین ضربه را بر تحریم‌های غیرقانونی وارد کرده‌ایم. امروز در زمینه بیمه، کشتیرانی و بانک اولین ضربه به تحریم‌ها وارد شده است. در زمینه صنعت مواد غذایی،‌دارویی، خودرو و پتروشیمی نیز ضربه محکمی بر تحریم‌ها وارد شده مردم بدانند که دولت با تمام قدرت برای شکستن تحریم‌های ظالمانه قدم به پیش می‌گذارد و آنچه که برای دولت مهم است این است که دولت در چارچوب منافع ملی مردم و حقوق و مصالح ملت قدم برمی‌دارد.
 
به گزارش ایسنا، رئیس‌جمهور هم در ادامه با بیان این‌که در سیاست خارجی یک رهبر، یک رئیس‌جمهور، یک دولت و منافع ملی واحد همه مردم مطرح است، افزود: برخی افراد باید بدانند سیاست خارجی در چارچوب منافع ملی خواهد بود و امری جناحی و حزبی نیست همه باید دست به دست هم دهیم و متحد باشیم و زیر پرچمدار واحد یعنی مقام معظم رهبری حرکت کرده و بدانیم که در برابر انواع توطئه‌ها پیروز خواهیم بود.
 
دولت تاکنون به وعده‌های خود عمل کرده است
 
روحانی همچنین خاطرنشان کرد: دولت تاکنون به وعده‌های خود عمل کرده که اگر موفقیتی به دست آورده به خاطر نظارت و حمایت مردم بوده است. ما همچنان نیازمند حمایت،‌ نظارت و انسجام مردم هستیم.
 
رئیس‌جمهور در پایان صحبت‌های خود با اشاره به این‌که همه باید در صحنه باشند تا از مسیر دشوار به خوبی و با کمترین هزینه عبور کنیم خاطرنشان کرد: ما به ایرانی بودن،‌مسلمان بودن و انقلابی بودن خود افتخار می‌کنیم. انقلاب،‌اسلام و کشور ما برای همیشه سربلند و پاینده باد.

 

برچسب‌ها:

نظرات بسته شده است.