تاريخ انتشار :پنج‌شنبه 19 اکتبر 2017.::. ساعت : 12:49 ق.ظ
فاقدديدگاه

اکثر مدارس پارس آباد دوشیفته هستند

به گزارش شهریمیز به نقل از ایرنا، عدالت حاجی پور روز چهارشنبه در آیین گرامیداشت هفته پیوند اولیا و مربیان پارس آباد افزود: سالانه حدود ۲ هزار نفر به آمار دانش آموزی پارس آباد مغان افزوده می شود و رشد فزاینده تعداد جمعیت دانش آموزی ایجاب می کند که تامین زیرساخت ها و امکانات آموزشی و حل مشکل کمبود فضای آموزشی به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.
حاجی پور با بیان اینکه با وجود برخی کمبودها ، این شهرستان در حوزه آموزش و پرورش توفیقاتی را به دست آورده است، ادامه داد: در کنکور سراسری امسال تعداد ۱۰۰نفر از داوطلبان ورود به دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی موفق به کسب رتبه زیر یک هزار شده اند.
وی به ضرورت غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و برنامه ریزی صحیح از این اوقات اشاره و بیان کرد: در بحث غنی سازی اوقات فراغت و آسیب های اجتماعی گام های بلندی در این شهرستان برداشته شده است.
وی با اشاره به جایگاه رفیع و والای آموزش و پرورش در جامعه اظهار کرد: منابع انسانی به لحاظ اهمیت بی بدیلی که دارد ثروت اصلی و اساسی جوامع به حساب می آید.
او پرورش و تربیت را مقدم بر تعلم و آموزش دانست و از معلمان و مربیان مدارس خواست دانش آموزان را از مضرات، تهدیدها و خطرات استفاده ناصحیح و نادرست از فضاهای مجازی آگاه سازند.
حاجی پور با اشاره به هفته پیوند اولیا و مربیان گفت: این هفته فرصت مغتنمی برای ایجاد و ارتقای همدلی، همکاری و ارتباط بین خانه و مدرسه است.
وی با بیان اینکه تعلیم و تربیت از خانه و خانواده شروع می شود، تربیت و پرورش نیروی انسانی سالم و ماهر موجب پیشرفت کشور و تشکیل جامعه کارآمد و پویا می شود.
مدیر آموزش و پرورش پارس آباد نیز گفت: اولیای دانش آموزان به عنوان یار و یاور مدیران و مربیان و معلمان نقش مهمی در تحقق اهداف آموزش و پرورش دارند.
احمد دهقانی افزود: تربیت بهتر و جامع و امیدوارتر زمانی قابل تحقق است که خانواده به عنوان پیشنیاز و تهیه کننده خمیر مایه کار معلمان در مدارس نقش خود را مطلوب ایفا نموده و ما معلمان نیز با تربیت عضوی مفید و آشنا به وظایف خود، خانواده و اجتماع را در تحقق اهداف متعالی تربیتی یاری کنیم تا شاهد جامعه ای پویا، متعهد، شاداب و امیدوار و مشارکت جو باشیم.
وی با بیان اینکه اولیای دانش آموزان منطقه در بحث مشارکت های فکری و مالی همواره را آموزش و پرورش و مدارس را یاری می کنند، ادامه داد، تعلیم و تربیت بدون حضور موثر وفعال خانواده ها نتیجه بخش نخواهد بود.
وی اضافه کرد: در سایه تلاش و همت مدیران مدارس و نهاد ها و مشارکت و همکاری اولیا، انجمن اولیا و مربیان پارس آباد سه سال متوالی است که عنوان نمونه را در بین مناطق و نواحی استان اردبیل کسب می کند.
در این مراسم از مدیران فعال درحوزه مشارکت های مردمی،مدرسان آموزش حانواده، وانجمن برتر کشوری ،استانی ومنطقه ای تجلیل شد.
پارس آباد مغان در شمال اردبیل و در همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
۷۱۲۱/۶۰۱۶

نظرات بسته شده است.