تاريخ انتشار :سه‌شنبه 17 اکتبر 2017.::. ساعت : 12:42 ق.ظ
فاقدديدگاه

احداث نیروگاه ۲۵ مگاواتی مشگین شهر آغاز شد

مدیرعامل شرکت برق آذربایجان روز دوشنبه در جریان کلنگ زنی این پروژه به خبرنگار ایرنا گفت: نیروگاه مشگین شهر در قالب ۲ نیروگاه ۱۸.۵ و ۷ مگاواتی توسط بخش خصوصی احداث می شود.
دکتر روشن میلانی افزود: اعتبار اولیه این نیروگاه ۵۰۰ میلیارد ریال می باشد که از طریق فاینانس کشور آلمان تامین خواهد شد.
وی با تاکید بر ایجاد نیروگاههای جدید در مناطق مختلف آذربایجان گفت: مصرف برق در نیمه اول سال جاری در منطقه آذربایجان ۶ درصد نسبت به مدت مشابه افزایش یافته بود که باید برای تامین انرژی پایدار از ظرفیت بخش خصوصی نسبت به راه اندازی نیروگاههای جدید اقدام شود.
وی اظهار کرد: در ۶ ماه اول امسال میزان تولید برق توسط شرکت برق منطقه ای آذربایجان ۳ هزار مگاوات و اوج مصرف نیز ۳هزار و ۱۵۰ مگا وات بوده است.
وی گفت: بیشتری افزایش مصرف برق در آذربایجان مربوط به بخش صنعت بوده که این موضوع نشانگر رونق گرفتن صنعت در منطقه می باشد.
وی اظهار کرد: در حاضر شرکت برق منطقه ای آذربایجان مدیریت خطوط انتقال ۴۰۰ ، ۲۳۰ و ۶۳ کیلو ولت را در سه استان اردبیل ، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی مدیریت می کند که به عنوان شاهراه تبادل انرژی بین آذربایجان و سراسر کشور می باشد.
ولی ملکی ، نماینده مردم مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: برای احداث نیروگان برق مشگین شهر زمین مورد نیاز بصورت اجاره دراز مدت در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته است.
وی با اشاره به راه اندازی چند واحد صنعتی در مشگین شهر و رونق صنعت گردشگری در این شهرستان بر لزوم تامین انرژی مورد نیاز تاکید کرد.
او اظهار کرد: بر اساس زمان بندی این پروژه تا ۱.۵ سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
شهرستان مشگین شهر با ۱۵۵ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شمال غربی اردبیل قراردارد.
خبرنگار: جواد دهقانی ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
۷۱۱۷/۶۰۱۸

نظرات بسته شده است.