تاريخ انتشار :پنج‌شنبه 28 سپتامبر 2017.::. ساعت : 2:09 ب.ظ
فاقدديدگاه

اجتماع عظیم حسینیان اردبیل در روز تاسوعا و عاشورا برگزار می‌شود

به گزارش شهریمیز به نقل از خبرگزاری تسنیم از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده صبح امروز در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی در اردبیل اظهار داشت: اجتماع عظیم حسینیان اردبیل در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در میدان عالی‌قاپوی اردبیل برگزار می‌شود که برنامه‌های مختلفی برای این مراسم در نظر گرفته شده است.

وی از برگزاری شعرخوانی و مداحی توسط شاعران آئینی استان و مداحان اهل بین (ع) در این مراسمات خبر داد و افزود: در روز تاسورعای حسینی مردم ولایتدار و حسینی استان اردبیل از ساعت ۱۳ ظهر در میدان عالی‌قاپو جمع شده و برای مصائب امام حسین(ع) و یاران و اهل بیت ایشان عزاداری می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با بیان اینکه مراسم روز عاشورا نیز از ساعت ۱۵ بعد از ظهر آغاز می‌شود، تصریح کرد: تا اذان مغرب و عشا این برنامه ادامه خواهد داشت تا مردم اردبیل عشق و ارادت خود را به امام حسین(ع) و ائمه اطهار به نمایش بگذارند.

ستوده بیان کرد: برای برگزاری منظم و باشکوه هر چه بیشتر این مراسم‌ها دستگاه‌های مختلف امنیتی، نظامی و انتظامی، فرمانداری اردبیل و برخی دستگاه‌ها و نهادهای دیگر همکاری و مشارکت می‌کنند تا شاهد برگزاری هر چه منظم‌تر و منسجم‌تر این برنامه‌ها در اردبیل باشیم.

وی گفت:‌ این برنامه‌ها و مراسم عزاداری برای سرور و سالار شهیدان و حضرت ابوالفضل(ع) از شبکه‌های ملی و بین‌المللی پخش می‌شود که در این زمینه صداوسیمای مرکز استان هماهنگی لازم را انجام داده تا این برنامه علاوه بر استان اردبیل در شبکه‌های برون‌مرزی نیز به نمایش گذاشته شود.

 

نظرات بسته شده است.