تاريخ انتشار :دوشنبه 18 سپتامبر 2017.::. ساعت : 1:08 ق.ظ
فاقدديدگاه

شناسایی بیش از ۴۰۰ گونه گیاه دارویی در اردبیل

به گزارش شهریمیز به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مجید خدابخش، استاندار اردبیل افزود: اردبیل از جمله استان های غنی در زمینه گیاهان دارویی است که تاکنون هزارگونه گیاه در این استان شناسایی شده است که از این تعداد ۴۰۰ گونه آن گیاه دارویی است.

وی در جهت رونق دادن و تجاری سازی در این زمینه از پرداخت تسهیلات کم بهره به سرمایه گذاران و فعالان این عرصه خبر داد.

سروی رئیس جهاد کشاورزی استان اردبیل هم با اشاره به اینکه کشت گیاهان دارویی در طرح تغییر الگوی کشت استان از اهمیت ویژه ای برخوردار است، گفت: توجه به الگوی کشت با محوریت کاشت محصولات کم آب در قالب این طرح پیگیری می شود.

همچنین مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از واگذاری ۱۰۰هکتار زمین برای فارغ التحصیلان جهت تحقیق و بررسی در خصوص گیاهان دارویی استان خبر داد و با دعوت از فارغ التحصیلان و سرمایه گذاران این رشته گفت: آماده واگذاری زمین به بخش خصوصی هستیم تا با تولید انواع گیاهان دارویی بسته بندی فرآوری و صادرات گامی در جهت اشتغال برداشته ارزآوری برای کشور داشته باشیم.

رییس واحد جهاد دانشگاهی استان اردبیل نیز از معرفی ۸ گیاه دارویی به الگوی کشت منطقه توسط محققان این واحد خبر داد و افزود: با فعالیت یک واحد دانش بنیان در زمینه گیاهان دارویی تاکنون ۲۴ طرح علمی و پایان نامه کار شده ۷ کتاب چاپ ۴ طرح نیز به مرحله اختراع و تولید محصول رسیده است.

در ادامه صمد زاده محقق گیاهان دارویی و رئیس مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی از کشت ۱۶۰ گونه گیاه دارویی در مزرعه واحد تحقیقات خبر داد و گفت: همه این گیاهان می توانند جایگزین خوبی برای داروهای شیمیایی باشند که جزء نادر گیاهان دارویی جهان است.

این کارشناس خانواده نعناع، کاسنیان و علفیات را از جمله این گیاهان برشمرد و افزود: سعی داریم در فاز دوم این مرکز تعداد گیاهان را به ۴۰۰ گونه رسانده از استان های دیگر نیز بذر وارد و کشت و تولید کینم.

 

 

نظرات بسته شده است.