تاريخ انتشار :سه‌شنبه 12 سپتامبر 2017.::. ساعت : 11:59 ب.ظ
فاقدديدگاه

۷۴ پرونده آلودگی آب و خاک در پارس آباد مغان تشکیل شد

هاشم میرزانژاد روز یکشنبه گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان پارس آباد با حضور مستمر در مزارع غلات و کشت جالیزی زیرنایلونی با اطلاع رسانی و آموزش چهره به چهره کشاورزان در زمینه مضرات آتش زدن بقایای کاه و کلش و برجای گذاشتن پسماندهای نایلونی در مزارع جالیز ، آنها را از آتش زدن مزارع منع و ملزم به جمع آوری ضایعات و پسماندهای پلاستیکی مزارع پس از برداشت محصولات جالیزی (زیرنایلونی) کردند.
او افزود: موضوع ۶۹ فقره پرونده مربوط به کاه و کلش اتمام و در حال رسیدگی به تخلفات در مراجع قضایی می باشد.
وی اظهار کرد: همچنین در خصوص جمع آوری ضایعات و پسماندهای پلاستیکی مزارع کشت های زیرنایلونی پس از برداشت محصول پنج مورد در حوزه بخش اصلاندوز بعد از صدور اخطاریه به دادگاه عمومی آن بخش معرفی شده اند.
به گزارش شهریمیز به نقل از ایرنا از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست اردبیل ، او گفت: ۱۶مورد در حوزه بخش مرکزی و تازه کند اخطاریه جمع آوری را دریافت کردند که در صورت عدم تمکین به اخطاریه صادره ، آنها نیز به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.
پسماندهای پلاستیکی برجای مانده در مزارع پس از برداشت محصولات جالیزی زیرنایلونی بدلیل مدت زمان زیاد ماندگاری در روی خاک علاوه بر آلودگی شدید محیط زیست ، اثرات جبران ناپذیری بر حاصلخیزی و از بین بردن بافت موثر خاک دارد.
پارس آباد مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده:سیفعلی موسی زاده
۶۰۱۸/۶۰۱۶

نظرات بسته شده است.