تاريخ انتشار :چهارشنبه 13 سپتامبر 2017.::. ساعت : 12:01 ق.ظ
فاقدديدگاه

جشن شکرگزاری برداشت انگور در مشگین شهر برگزار شد

مدیر جهاد کشاورزی مشگین شهر روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: برداشت انگور هر سال از نیمه دوم شهریور ماه آغاز می شود و به مدت یک ماه ادامه می یابد.
احمد شهریار افزود: امسال خوشبختانه به دلیل وجود آب و هوای مناسب و مدیریت تاکستان های منطقه پیش بینی می شود میزان این محصول در هر هکتار حدود سه تن افزایش داشته باشد.
وی گفت: در سال های گذشته میانگین عملکرد محصول انگور در هر هکتار ۱۲ تن بوده که امسال این رقم به ۱۵ تن افزایش یافته است.
وی اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۲ هزار هکتار از باغ های این شهرستان را تاکستان های انگور تشکیل می دهد و پیش بینی می شود امسال بیش از ۳۰ هزار تن انواع انگور از تاکستان های منطقه استحصال شود.
او افزود: ۱۶ رقم انگور از جمله شاهانی ، صاحبی، خلیلی ، یاقوتی ، نو رس ، آلدرق ، گلین بارماقی ، رسمی و سلطانی در این شهرستان عمل آوری می شود که انگور کشمشی بی دانه مشگین شهر شهرت ملی دارد و ۹۰ درصد تاکستان های شهرستان به کشت این محصول اختصاص یافته است.
وی گفت: به جهت شرایط خاص جغرافیایی شهرستان مشگین شهر و قرار گرفتن تاکستان ‌های این شهرستان در ارتفاع یک هزار و ۵۰۰ متری از سطح دریا ، اختلاف محسوس دمای شب و روز و سیلیس‌ دار بودن نوع خاک منطقه انگور تولیدی در این شهرستان از رنگ ، طعم و تردی ویژه‌ ای برخوردار است.
او افزود: در سال های اخیر با هدف توسعه تاکستان های منطقه مدیریت جهاد کشاورزی مشگین شهر اقدامات مختلف آموزشی و ترویجی در باغ های انگور انجام داده و با ارائه راهکارهای مختلف پرورش انگور و شیوه های نوین عمل آوری این محصول یاریگر کشاورزان بوده است.
وی اظهار کرد: با هدف افزایش بهره وری در چند سال اخیر استفاده از روش روسیمی در تاکستان های شهرستان رواج یافته و در حال حاضر حدود ۱۵ درصد از تاکستان های شهرستان رو سیمی شده است.
شهرستان مشگین شهر با دارا بودن ۱۴ هزار هکتار باغ میوه از قطب های اصلی تولید محصولات سردرختی در کشور است.
این شهرستان سالانه با تولید ۳۰۰ هزار تن انواع میوه رتبه اول استان اردبیل را بخود اختصاص داده است.
خبرنگار: جواد دهقانی ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
۷۱۱۷/۶۰۱۸

نظرات بسته شده است.