تاريخ انتشار :جمعه 1 سپتامبر 2017.::. ساعت : 5:45 ب.ظ
فاقدديدگاه

دوگزینه جدید اعتدالی برای اداره وزارت علوم/ حلقه فکری حسن روحانی در راس دانشگاه‌های ایران

به گزارش شهریمیز به نقل از پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، با وجود فشار افراطیون بر رئیس جمهور جهت معرفی فردی رادیکال برای تصدی وزارت علوم، وی در این دوره تلاش کرده تا افرادی با گرایش اعتدالی بر وزارتخانه های آموزشی مستقر شوند و بر همین اساس سیدمحمد بطحایی را برای وزارت آموزش و پرورش معرفی کرد.

در روزهای اخیر نیز نام دو گزینه جدید، دکتر الهام امین زاده(معاون سابق حقوقی رئیس جمهور) و دکتر سید جلال دهقانی فیروزآبادی(معاون مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی) برای وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری مطرح شده که به روحانی نزدیک هستند.

امین‌زاده در سه سال اول دولت یازدهم معاون حقوقی رئیس‌جمهور ایران و در سال چهارم این دولت دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی بود. وی دارای مدرک دکترا و همکلاسی حسن روحانی در حقوق بین‌الملل از دانشگاه گلاسگو در بریتانیا بود.  او در حال حاضر، عضو هیئت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران است.

دهقانی فیروزآبادی سیاست‌مدار اعتدالگرا و دارای مدرک دکتری روابط بین‌الملل از دانشگاه بروکسل بلژیک است. وی دارای تألیفات بسیاری در زمینه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران و نظریات روابط بین‌الملل است. وی در هشتمین دوره جشنواره بین المللی فارابی به عنوان نظریه پرداز برجسته انتخاب و مورد تقدیر قرار گرفت. دکتر سید جلال دهقانی فیروزآبادی از سال ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۲ معاون مرکز همکاری‌های علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بود. با توجه به فعالیت دکتر دهقانی فیروزآبادی در حوزه نظریه اسلامی روابط بین‌الملل و مقالات متعدد وی در این زمینه از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۲ رئیس کرسی نظریه پردازی علوم سیاسی و روابط بین‌الملل بود. وی از سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۱ رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی بود. که از این منصب استعفا داد. وی اکنون معاون سیاسی ـ حقوقی مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی است.

مهمتر از همه اینکه دهقانی فیروزآبادی جزو حلقه فکری حسن روحانی در زمان ریاست مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده است.

نظرات بسته شده است.