تاريخ انتشار :جمعه 1 سپتامبر 2017.::. ساعت : 10:29 ب.ظ
فاقدديدگاه

۲۵ درصد مدارس دولتی اردبیل هوشمند شدند

به گزارش شهریمیز به نقل از ایسنا، برات سلیمی در همایش هوشمندسازی مدارس استان اردبیل در کانون عصمت اردبیل اظهار کرد: این همایش با حضور مدیران مدارس و با هدف آشنایی بیشتر با دستاوردهای حوزه هوشمندسازی و فناوری برگزار می‌شود تا در آستانه سال تحصیلی زمینه برای ارتقای توانمندی در این حوزه فراهم آید.

وی با بیان اینکه عامل اصلی توسعه جامعه نیروی انسانی است که این نیرو در بستر آموزش و پرورش تربیت و تعالی پیدا می‌کند، گفت: ما تمام تلاشمان بر این است تا نسل آینده بر اساس علوم و فنون و دانش روز دنیا تربیت شده و زمینه تعالی آنها در عرصه‌های مختلف فراهم آید.

معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش استان اردبیل عنوان کرد: ما با همراهی بخش خصوصی در استان سعی داریم تا مدارس را به تجهیزات هوشمندسازی آراسته کنیم که این جزو رویکردهای اصلی معاونت پژوهشی، برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی است.

سلیمی بیان کرد: در این راستا و با هدف توانمندسازی فناوری در کنار بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی، دولتی و کارها به صورت مشارکتی سعی داریم تا با برگزاری دوره‌های تخصصی به صورت ماهانه و در طول سال تحصیلی زمینه آمادگی استفاده از این فناوری‌های نوین را فراهم کنیم.

وی حرکت و سیاست‌گذاری آموزش و پرورش استان را هوشمندسازی ۱۰۰ درصد مدارس اعلام کرد و گفت: در حال حاضر در هزار و ۳۵۸ مدرسه دولتی استان به ظرفیت ۲ هزار و ۴۰۰ کلاس درس برنامه هوشمندسازی اجرا شده که ۲۵ درصد مدارس دولتی استان را شامل می‌شود.

معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش استان اردبیل یادآور شد: در ۴۱ درصد مدارس غیرانتفاعی و نمونه دولتی برنامه هوشمندسازی اجرا شده و در ۱۰۰ درصد مدارس تیزهوشان و شاهد این برنامه عملیاتی شده است.

وی افزود: در کنار هوشمندسازی به تولید محتوا و همچنین استفاده از ابزارهای نوین در بیش از ۳ هزار مدرسه استان همت کردیم که قطعا در اولویت پژوهش‌های امسال نیز توسعه فناوری هوشمند جزو رویکردهای اصلی است.

معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش استان اردبیل به برگزاری دوره‌های ضمن خدمت هوشمندسازی مدارس اشاره کرد و گفت: ما همه ساله به صورت تکلیفی و برنامه‌های ابلاغی از وزارت و استانی بر اساس نیاز معانت‌های مختلف آموزشی و نیازسنجی آنها و همچنین دوره‌های خاص برای مدرسان اقدام می‌کنیم که در حوزه هوشمندسازی نیز این برنامه‌ها مورد توجه و دقت نظر قرار گرفته است.

سلیمی بیان کرد: قطعا استفاده از این فناوری‌ها به ارتقای توان تعلیم و تربیت و معلمان کمک کرده و ما همراستا با بحث جهانی شدن استفاده از فناوری‌های جدید در عرصه تعلیم و تربیت حرکت‌ها و برنامه‌های تحولی را انجام می‌دهیم. 

وی تغییر و تحول در دنیا را امری روشن و همواره روبه جلو توصیف کرد و گفت: در این تغییر و تحولات ما نیز می‌خواهیم به دستاوردهای ارزشمندی در استفاده از فناوری‌های نوین برسیم که قطعا در این زمینه شناخت، آگاهی و توجه به ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی با استفاده از این روش‌های جدید برای ما راهبردی اساسی است.

انتهای پیام

نظرات بسته شده است.