تاريخ انتشار :جمعه 11 آگوست 2017.::. ساعت : 11:50 ق.ظ
فاقدديدگاه

تکمیل شبکه آبیاری دشت پارس‌آباد نیازمند ۳۶۰ میلیارد ریال اعتبار است

به گزارش شهریمیز به نقل از خبرگزاری تسنیم از پارس‌آباد، علی‌اکبر حسنیان پیش از ظهر امروز در بازدید از دشت فتحعلی در پارس‌آباد اظهار داشت: شبکه آبیاری تحت فشار دشت فتحعلی با هدف افزایش درآمد برای عشایر منطقه با تبدیل اراضی مرتع و دیم به آبی، جلوگیری از کوچ عشایر منطقه و اشتغالزایی ثابت برای این قشر زحمتکش اجرا شده است.

وی افزود: این شبکه در دو فاز ساخته شده یا در دست ساخت است که فاز نخست توسط امور عشایر استان شامل ایستگاه پمپاژ اولیه و ثانویه و فاز دوم توسط جهاد کشاورزی در دست احداث است که بهره‌برداری از انتحولی اساسی در کشاورزی این منطقه ایجاد خواهد کرد.

حسنیان تصریح کرد: عملیات ساخت این شبکه ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تاکنون ۵۰۰ میلیارد ریال برای این پروژه هزینه شده است و آغاز به کار این طرح در سال ۹۶کلید خورده و برای تکمیل آن ۳۶۰ میلیارد ریال دیگر نیز اعتبار مورد نیاز است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس‌آباد بیان کرد: با اختصاص ۴۸ درصد زمین‌های دشت فتحعلی به امر باغبانی و ۵۲ درصد به اراضی کشاورزی در حال حاضر سه هزار و ۶۵۸ هکتار آماده تحویل شده و تلاش و جدیت بر این است تا هر چه سریع‌تر این امر را عملیاتی کنیم.

وی با بیان اینکه براساس مطالعات صورت گرفته در این طرح یک هزار و ۱۴۴ هکتار بارانی سنترپیوت، ۶۲۸ هکتار آبیاری بارانی کلاسیک و یک هزار و ۸۸۶ هکتار آبیاری قطره‌ای اجرا خواهد شد، گفت: قسمتی ازاین پروژه امسال در حال بهره‌برداری بوده و با تخصیص به‌هنگام اعتبار، این پروژه تکمیل و مورد بهره‌برداری کامل قرار خواهد گرفت.

نظرات بسته شده است.