تاريخ انتشار :جمعه 11 آگوست 2017.::. ساعت : 11:30 ق.ظ
فاقدديدگاه

ارائه آموزش‌های نوین به دانش‌آموزان روستایی در استان اردبیل

به گزارش شهریمیز به نقل از خبرگزاری تسنیم از اردبیل، احمد ناصری بعد از ظهر امروز در همایش کارشناسان مشارکتهای مردمی و مدارس غیردولتی مناطق و نواحی در اردبیل اظهار داشت: در حال‌حاضر ایفای نقش نهادهای اجتماعی، فرهنگی و خانواده‌ها در قبال تعلیم و تربیت دانش‌آموزان در استان اردبیل قابل توجه بوده که در این زمینه نمی‌توان از وظیفه ۷۰ درصدی این نهادها در راستای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان چشم‌پوشی کرد.

وی با اشاره به اینکه سهم آموزش و پرورش در این میان فقط ۳۰ درصد است، افزود: نهادهای فرهنگی، خانواده‌ها، رسانه‌ها و آداب و رسوم اجتماعی ۷۰ درصد مابقی را عهده‌دار هستند که باید در کنار سایر وظایف به امر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان توجه و عنایت ویژه‌ای داشته باشند چرا که نیروهای متخصص و کاردان آینده از میان همین دانش‌آموزان خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با تاکید بر ارائه آموزش‌های نوین به دانش‌آموزان روستایی در استان اردبیل تصریح کرد: در حال‌حاضر در استان اردبیل یک هزار و ۷۵۰ روستا وجود دارد که از این تعداد حدود یک هزار و ۴۵۰ روستا از تمامی خدمات آموزشی آموزش و پرورش بهره‌مند هستند که نیاز است تا در بحث پوشش آموزشی توجهی به تعداد دانش‌آموزان در این مناطق نشود.

ناصری بیان کرد: غنی‌سازی روستاهای استان اردبیل در بحث آموزشی نیازمند تقویت نیروهای انسانی است تا بتوانیم با فرستادن معلمان و مربیان مجرب به این مناطق از رشد و افزایش بی‌سوادی تا حد امکان پیش‌گیری کنیم.

وی اظهار کرد: در حال‌حاضر ۱۶٫۵ درصد کل دانش‌آموزان استان اردبیل در مدارس غیر دولتی در سطح استان اردبیل مشغول به تحصیل هستند که در این زمینه ۱۱ درصد آمار دانش‌آموزان کل کشور این رقم در استان اردبیل وضعیت مطلوبی را در راستای جذب دانش‌آموزان به مدارس غیردولتی را نشان می‌دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل نظارت منطقی، معقول و ارشادی را موثر در راستای ارتقای سطح آموزشی در مدارس غیردولتی دانست و گفت: برای اینکه بتوانیم مولفه‌های شاخص آموزشی را در این مدارس نیز پیاده سازیم باید توجه داشته باشیم که بتوانیم با یک نظارت ارشادی در راستای بهبود کیفیت آموزش و تعلیم در این مدارس گام برداریم.

 

نظرات بسته شده است.