تاريخ انتشار :سه‌شنبه 8 آگوست 2017.::. ساعت : 6:51 ب.ظ
فاقدديدگاه

۳۰ هزار هکتار از اراضی پایاب سد خداآفرین به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش شهریمیز به نقل از خبرگزاری تسنیم از اردبیل، عدیل سروی عصر امروز در جلسه شورای اداری اردبیل اظهار داشت: با پیش‌بینی‌های انجام یافته ۳۰ هزار هکتار از اراضی پایاب سد خداآفرین به بهره‌برداری می‌رسد و در حال حاضر اقدامات لازم در این زمینه با جدیت در حال اجرا است که امیدواریم در اسرع وقت به پایان برسد و شاهد تحقق اهداف مورد نظر در این زمینه باشیم.

وی افزود: بهره‌برداری از پایاب سد خداآفرین می‌تواند زمینه توسعه اشتغال و اقتصاد منطقه را فراهم کند و برای رشد و پویایی منطقه بسیار موثر باشد که به همین منظور انتظار داریم مسئولان و دست‌اندرکاران مربوطه همکاری و مشارکت‌همه جانبه‌ای با ما داشته باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: تاکنون چهار تشکل تعاونی برای سرمایه‌گذاری و کارهای تولیدی کشت و زرع در اراضی پایاب سد خداآفرین تشکیل یافته که یکی از این تشکل‌ها نخستین کشت را در قسمتی از اراضی مربوطه با محصول پنبه آغاز کرده‌اند.

سروی با اشاره به میزان تولیدات محصولات کشاورزی استان نیز بیان کرد: سال گذشته ۶۰ کیلوگرم زعفران و ۲۵ هزار تن حبوبات و ۸ هزار تن شلتوک در استان تولید شده و با پیش‌بینی‌های انجام یافته انتظار می‌رود ۴۲ هزار تن گوشت سفید در استان تولید شود که امیدواریم بتوانیم با اقدامات انجام یافته بتوانیم به تمامی اهداف مورد نظر خود دست یابیم.

وی تصریح کرد: سال گذشته ۸۱۰ هزار تن سیب زمینی و ۶۲۰ هزار تن گندم در استان تولید شده که با پیش‌بینی‌های انجام یافته انتظار می‌رود امسال این میزان به طور قابل توجهی افزایش یابد و بتوانیم به تمامی اهداف خود در ارتباط با توسعه و بخش کشاورزی استان دست یابیم، چرا که این موضوع از اهمیت بسزایی برای ما برخوردار است.

 

نظرات بسته شده است.