تاريخ انتشار :دوشنبه 7 آگوست 2017.::. ساعت : 10:28 ق.ظ
فاقدديدگاه

تغذیه و سبک زندگی ناسالم مشکل اصلی جامعه ما شده است 

به گزارش شهریمیز به نقل از خبرنگار ایسنا، آیت اله سید حسن عاملی در دیدار با گروهی از پزشکان و فعالان طب سنتی در اردبیل بیان کرد: آنچنان که ابن سینا فرموده هر شخص بیمار را می توان با گیاه منطقه ای که در آن زندگی می کند درمان کرد ما نیز باید گیاهان منطقه خود را کشف و با نگاه توحیدی برای استفاده در زندگی مان بهره ببریم.

وی با بیان اینکه نوع نگاه و نحوه درمان یک بیماری خیلی ضروری است، عنوان کرد: متاسفانه امروزه جامعه ما با بیماری‌های خطرناکی گریبان گیر است به عنوان نمونه در موسسه ای چون ریحانه برای درمان بیماری سرطان پول‌های کلان هزینه می کنیم ولی چندان نتیجه ای هم گرفته نمی شود. 

عاملی تصریح کرد: برای سالم ماندن نیاز به تغییر سبک زندگی مان داریم به عنوان مثال خوردن آب و نوشابه سر سفره آن هم بین غذا عادتهایی است که مردم ما توجهی به آن نمی کنند در حالیکه همین نقاط ریز در تغذیه انسان را به بیماری های لاعلاج دچار می سازد. 

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل با اشاره به فواید سبزیجات بیان کرد: شنبلیله از جمله مواد غذایی مفید برای بدن است که دانستن فواید آن همچون طلا با ارزش است.

عاملی از استفاده نکردن مردم از نور آفتاب در زندگی عصر مدرن اظهار تاسف کرد و افزود: متاسفانه با بستن پنجره‌ها، خانه‌های خود را از نور خورشید محروم کرده ایم و کف بیشتر خانه ها را با سرامیک و پارکت تزئین نموده ایم در حالیکه این امور سبب بروز بیماری‌های مختلف استخوان و تلف شدن عمر انسان‌های امروزی در مطب های ارتوپدی می شود.

وی با قدردانی از ایجاد گروه‌های فعال در ترویج طب سنتی در سطح استان بیان کرد: مصلی اردبیل تنها برای برگزاری نماز جمعه ایجاد نشده است این مکان می تواند جزو مراکز مهم علمی و فرهنگی باشد. 

امام جمعه اردبیل انحام چنین کارها را احیا سبک زندگی اسلامی و مبارزه با فرهنگ غربی دانست و افزود: این نشان می دهد ما حرف های بهتری برای گفتن در برابر غربی ها داریم. 

در این دیدار دکتر نعمت اله مسعودی فوق تخصص طب سنتی مسئول برگزاری دوره های آموزشی این طب در اردبیل بیان کرد: از سال گذشته برگزاری کلاس های طب سنتی و تغذیه سالم در مصلی اردبیل آغاز شده و این دوره ها با هدف آموزش سبک زندگی اسلامی و تبدیل کردن آشپزخانه ها به محیط سلامت نقش مهمی ایفا می کند. 

وی با بیان اینکه در هر خانواده ای، سلامت بانوان نقش حیاتی دارد، اظهار کرد: در کشور ایران به گفته وزیر بهداشت از هر سه یا پنج نفر مبتلا به کبد چرب هستند و برای مبارزه با این معضل زنان به عنوان کدبانو با ارائه تغذیه سالم و درست می توانند موثر باشند. 

دکتر مسعودی از نفوذ سبک زندگی غربی در آشپزخانه ایرانی‌ها خبر داد و عنوان کرد: وقتی آشپزخانه‌ها از داشتن روغن های صنعتی، مواد و افزودنی های شیمیایی به دور باشد در آن صورت بیماری وجود نداشته و کمتر نیاز به وارد کردن دارو می شود. 

وی با اشاره به شیوع انواع بیماری‌های قلبی عروقی در کشور یادآور شد: در عصر امروز باید تا می‌توان آشپزخانه ها را به مکان درمانگر تبدیل کنیم یعنی با تولید انواع مواد غذایی سنتی استفاده از مواد صنعتی را در زندگی ها دور کنیم. 

در این دیدار گروه سنتی با ارائه نمونه ای از تولیدات مواد غذایی سنتی خواستار یاری مسئولان در حذف مواد صنعتی از آشپرخانه های شهروندان ایرانی شدند. 

انتهای پیام

نظرات بسته شده است.