تاريخ انتشار :یکشنبه 6 آگوست 2017.::. ساعت : 7:50 ب.ظ
فاقدديدگاه

رشد ۷۰ درصد نزاع در اردبیل

به گزارش شهریمیز به نقل از ایسنا، سردار حسین عبدی در مراسم تجلیل از خبرنگاران در گرامیداشت روز خبرنگار در اردبیل اظهار کرد: وضعیت استان اردبیل از نظر جرایم به نسبت سایر استان‌ها وضعیت به مراتب وضعیت کاهشی پیدا کرده به طوری که در اکثر جرایم استان اردبیل جزو استان‌های پاک کشور است.

وی با بیان اینکه در حوزه مواد مخدر اعم از صنعتی و سنتی در سال گذشته ۱۶ درصد رشد کشفیات داشتیم، عنوان کرد: در چهار ماهه اول امسال نیز ۱۲٫۵ درصد رشد کشفیات مواد مخدر را شاهد هستیم.

فرمانده انتظامی استان اردبیل از جمع‌آوری معتادان متجاهر در سطح استان اردبیل خبر داد و گفت: اگر معتادی خود علاقمند به ترک باشد او را در کمپ‌های ویژه ترک اعتیاد اسکان می‌دهیم.

عبدی به وضعیت تلفات جاده‌ای استان اردبیل اشاره کرد و گفت: در سال گذشته در تصادفات درون و برون شهری با ۹ درصد کاهش روبه‌رو بودیم که در یک برآورد ۱۰ ساله از سال ۸۵ تا ۹۵ به این نتیجه رسیدیم که با کاهش ۴۸ درصدی میزان تصادفات فوتی، ۱۲۱ نفر کمتر فوت کردند.

وی به شیب تند کاهش تصادفات درون و برون شهری اشاره کرد و گفت: با کارهای فرهنگی و اقدامات موثری که در ارتقای سطح رانندگی استان انجام شده است ما در چهار ماهه امسال در حوزه برون شهری با ۲۷ درصد کاهش و درون شهری با ۵۸ درصد کاهش فوتی‌ روبه‌رو هستیم.

فرمانده انتظامی استان اردبیل ادامه داد: در چهار ماهه سال گذشته ۵۵ نفر در جاده‌های استان کشته شده بودند که امسال این رقم به ۴۰ نفر کاهش یافته و در حوزه تصادفات درون شهری نیز تعداد فوتی‌ها از ۲۶ نفر به ۱۱ نفر کاهش یافته است.

عبدی با بیان اینکه در حوزه نزاع و درگیری با ۷۰ درصد افزایش، وضعیت متفاوتی را در استان اردبیل شاهد هستیم، یادآور شد: این نشان می‌دهد که آستانه تحمل مردم بسیار پایین آمده است.

وی از رشد ۹۰ درصدی جرایم فضای سایبری در استان خبر داد و گفت: در بین جرایم رخداده در این حوزه هتک حیثیت، کلاهبرداری اینترنتی و برداشت‌های غیرمجاز از حساب اینترنتی شهروندان بیشترین جرایم را در برگرفته است. ما  جزو استان‌های با کمترین وقوع جرایم خشن هستیم به طوری که سرقت مسلحانه در این استان با وجود مرزی بودن و شرایط خاص در حد صفر است.

عبدی در ادامه با گرامیداشت ۱۷ مرداد سالروز شهادت شهید صارمی و روز خبرنگار به تعامل بسیار خوب نیروی انتظامی با رسانه‌های استان اشاره کرد و گفت: هر چند در فضای مجازی شاهد برخی طرح مسائل حاشیه‌ای و غبارآلود هستیم اما بسیاری از رسانه‌های استان همراه ما هستند.

وی گفت: هر چند برخی از اخبار کذب، اعتماد مردم را نیز از بین می‌برد اما خوشحال هستیم که نقش رسانه‌ها در تامین محیط اجتماعی امن بسیار مهم و تاثیرگذار است و در این زمینه ما معتقدیم هر چقدر تعامل و ارتباط بیشتر و بهتر و به شکل شفاف باشد بسیاری از آسیب‌ها از بین خواهد رفت.

فرمانده انتظامی استان اردبیل عنوان کرد: اصلا شایسته نیست که امر اطلاع‌رسانی در فضایی رخ بدهد که امنیت جامعه و آرامش را به هم ریخته و ملتهب کند بلکه در این حوزه قطعا پلیس به عنوان تامین کننده نظم و امنیت و رسانه‌ها نیز در تنویر افکار عمومی باید تعامل و همکاری خوبی را داشته باشند. امنیت در بستر توسعه نقش بی‌بدیلی را دارد و هر چقدر رسانه‌ با پلیس در تعامل باشند قطعا در ارتقای این امنیت نقش بسزایی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: ما در استان اردبیل سعی می‌کنیم تا احساس امنیت را با تلاش و همکاری خوب رسانه‌ها ارتقا دهیم و در این زمینه آنچه که مهم به نظر می‌رسد اینکه بدون تعامل با خبرنگاران و اهالی رسانه اهداف ما در تامین امنیت دست یافتنی نخواهد بود.

در این مراسم از تعدادی از خبرنگاران عرصه اطلاع‌رسانی در استان اردبیل در آستانه گرامیداشت روز خبرنگار تجلیل شد.

انتهای پیام

نظرات بسته شده است.