تاريخ انتشار :شنبه 5 آگوست 2017.::. ساعت : 11:43 ق.ظ
فاقدديدگاه

استعدادهای ادبی و علمی در اردبیل شناسایی و حمایت می‌شود

به گزارش شهریمیز به نقل از خبرگزاری تسنیم از اردبیل، رباب عزیزخانی صبح امروز در نشست نقد و بررسی مجموعه داستان «جنتده بیر آلما آغاجی وار» در اردبیل اظهار داشت: رونمایی و برگزاری جلسات نقد و بررسی کتب تألیفی اعضای کتابخانه‌های عمومی یکی از برنامه‌های غنی کتابخانه‌ها بوده که در این زمینه برنامه‌های مختلفی برگزار می‌شود.

وی گفت: کتابخانه‌های عمومی استان آمادگی دارند برای اثر هر عضوی از کتابخانه که مورد تأئید نهاد کتابخانه‌های عمومی و کارشناسان اداره کل باشد، نشست‌های معرفی، نقد و بررسی برگزار کند چرا که این امر زمینه‌ساز توسعه فعالیت‌ها در حوزه تالیف کتاب خواهد شد.

 عزیزخانی حمایت از نویسندگان بومی را زمینه‌ساز تقویت موج توسعه فرهنگی استان دانست و افزود: باید زمینه‌های لازم برای شناسایی و شکوفایی استعدادهای ادبی، هنری و علمی افراد مهیا شود.

وی رویکرد بانوان به حوزه تألیف و پژوهش را امیدوارکننده دانست و بیان کرد: تألیفات بانوان جوان استان نشان می‌دهد که این افراد علاوه بر صلاحیت علمی و استعداد، جسارت و شجاعت حضور در عرصه‌های مختلف علمی، ادبی، هنری و فرهنگی را دارند.

مؤلف مجموعه مجموعه داستان «جنتده بیر آلما آغاجی وار» نیز در این نشست با ارائه توضیحاتی در زمینه سیر نگارش مجموعه، آن را داستان‌هایی ترکی در حوزه جنگ و فرهنگ عاشورائی توصیف کرد و گفت: این کتاب با درون مایه‌های فولکلور به روایت حکایت‌هایی از جنگ و ایام محرم با خصوصیت بومی اردبیل می‌پردازد که شاید برخی از آنها، حافظه مشترک همه ما باشد.

توران قربانی صادق زبان ترکی به کار رفته در داستان‌های کتاب را به زبان معیار گفتار اردبیل بسیار نزدیک دانست و افزود: این مجموعه، مملو از اصطلاحات و تکیه کلام های قدیمی اردبیلی است که مطمئناً برای همه ما خاطره انگیز هستند.

نظرات بسته شده است.