تاريخ انتشار :سه‌شنبه 1 آگوست 2017.::. ساعت : 10:25 ق.ظ
فاقدديدگاه

ناکامی خصوصی‌سازی در بزرگترین واگذاری بخش کشاورزی

به گزارش شهریمیز به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم؛ ۱۰۰ درصد سهم دولت در شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان شامل ۳ میلیارد و ۱۸۲ میلیون و ۳۰۷ هزار  سهم در حالی دیروز به مزایده گذاشته شد که سازمان خصوصی‌سازی تبلغ زیادی برایش کرده و از آن به عنوان بزرگترین خصوصی‌سازی بخش کشاورزی کشور یاد می‌کرد، با این حال خریداران توجهی به آن نکردند و این واگذاری ناکام ماند.

گفتنی است این میزان سهام شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان به قیمت هر سهم ۷۹۳۱ ریال و ارزش کل پایه ۲۵ هزار و ۲۳۸ میلیارد و ۹۳۳ میلیون و ۳۸۳ هزار ریال به صورت ۱۰ درصد و در اقساط ۸ ساله روز گذشته روی میز فروش رفته بود.

همچنین سپرده شرکت در مزایده ۱۰۰ درصد سهام شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان مبلغ ۷۵۷ میلیارد و ۱۶۸ میلیون و یک هزار و ۴۹۰ ریال تعیین شده بود و خریدار در صورت برنده شدن باید ۱۰ درصد مبلغ پیشنهادی خود را در مدت ۲۰ روز کاری به حساب دولت واریز می‌کردند.

بر پایه این گزارش، سرمایه شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان ۵۱ میلیارد ریال و مهمترین فعالیت آن اجرای عملیات کشاورزی و دامپروری، ایجاد صنایع و فرآورده‌های کشاورزی و دامی است. همچنین در حال حاضر شرکت شهرک‌های کشاورزی مالک ۱۰۰ درصدی سهام این شرکت می‌باشد.

نظرات بسته شده است.