تاريخ انتشار :پنج‌شنبه 27 جولای 2017.::. ساعت : 6:10 ب.ظ
فاقدديدگاه

عسل مشگین شهر برند سازی می شود

به گزارش شهریمیز به نقل از ایرنا ، میرعلی رحیمی زاد روز پنجشنبه در آئین رونمایی از پوستر جشنواره عسل افزود: با برنامه های حمایتی جایگاه تولیدکنندگان واقعی تقویت شده و عسل در داخل و خارج از کشور با یک نشان تجاری و یک شماره ثبتی مشخص شناخته شده و خریداران هم اطمینان پیدا می کنند که یک محصول مرغوب را خریداری کرده اند.
او با اشاره به برگزاری جشنواره عسل از ۱۹ تا ۲۷ مرداد در مشگین شهر حمایت از زنبور داران و تولید کنندگان عسل و برند سازی عسل مشگین شهر را از اهداف جشنواره ذکر کرد و گفت: این جشنواره با هدف معرفی و برند سازی عسل سبلان به عنوان معروف ترین عسل کشور برگزار می شود.
رحیمی زاد همچنین با اشاره به شعار اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال افزود: تولید عسل و بهره برداری از این محصول زمینه بسیار خوبی برای نهادینه شدن تولید و اشتغال می باشد.
وی با تشریح اقدامات انجام شده در حوزه گردشگری نیز اظهار کرد: جشنواره عسل می تواند هم در بخش فروش این محصول و هم در بخش جذب گردشگر موثر واقع شود.
بر اساس نتایج طرح آمارگیری از زنبورستان ها ۳۱۹ هزار و ۹۰۴ کندوی زنبور عسل در استان اردبیل شمارش شده که از این تعداد ۳۱۸ هزار و ۳۱۴ کندو مدرن و مابقی بومی است.
حدود پنج درصد از کندوهای استان سنتی و ۹۹٫۵ درصد آن مدرن است.
پارسال در مجموع میزان تولید عسل در زنبورستان های استان ۶ هزار و ۱۳۴ تن بوده که بیش از ۵/۹۹ درصد آن از کندوهای مدرن تولید شده است.
دامنه های سبلان در شهرستان مشگین شهر همواره محل استقرار کندوهای عسل بوده و عسل استحصالی از این منطقه مرغوب ترین عسل کشور محسوب می شود.
مشگین شهر در ۹۵ کیلومتری شمال غربی اردبیل قرار دارد.
عسل جایگزینی فوق‌العاده برای شکر است که هم شیرین و هم سالم است. گرچه ساختار شیمیایی عسل حاوی قندهای ساده می‌باشد اما این ساختار کاملا متفاوت از ترکیبات شکر سفید است.
عسل حدود ۳۰ درصد گلوکز و ۴۰ درصد فروکتوز یعنی ۲ عنصر تک ‌‌قندی یا قند ساده ، با ۲۰ درصد قندهای پیچیده دارد. عسل همچنین حاوی دکسترین و فیبر نشاسته می‌باشد که این ترکیب به تعدیل میزان قند خون کمک شایانی می ‌کند.

خبرنگار: جواد دهقانی ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
۷۱۱۷/۶۰۱۸

نظرات بسته شده است.