تاريخ انتشار :پنج‌شنبه 6 جولای 2017.::. ساعت : 6:31 ب.ظ
فاقدديدگاه

ویزای آذربایجان در کوتاه ترین زمان ممکن برای ایرانیان صادر می شود

به گزارش شهریمیز به نقل از خبرنگار ایرنا ، ابوالفضل قارایف ؛ شامگاه پنجشنبه در دیدار با استاندار اردبیل افزود: دولت آذربایجان باتوجه به افزایش مسافران ایرانی به جمهوری آذربایجان در ماه های اخیر سامانه ای را تدارک دیده که براساس آن هر ایرانی که قصد سفر به جمهوری آذربایجان را دارد می تواند مشخصات و مدارک لازم را از طریق سامانه اینترنتی ارایه و در زمانی حدود یک ساعت ویزای خود را در مرز دریافت نماید.
وی بیان کرد: البته قبل از این دولت ایران اقدام های سازنده ای را برای ورود آسان آذری ها به ایران و تسهیل در دریافت ویزا انجام داده که من مراتب تشکر خود را از این اقدام جمهوری اسلامی ایران اعلام می دارم.
وی به وابستگی ها، علایق دیرینه و عمیق و مشترکات دینی و زبانی بین مردم جمهوری آذربایجان و مردم ایران از جمله شهروندان استان اردبیل اشاره نمود و افزود: لازم است که روابط دوستانه و سفرهای دوجانبه با اهداف فرهنگی، هنری ، گردشگری ، تجاری، درمانی و … بیش از پیش افزایش یابد.
وی ادامه داد: ما بسیار علاقه مندیم ایرانیانی که برای اهداف تجاری به جمهوری آذربایجان سفر می کنند در کنار آن از آثار تاریخی و نقاط طبیعی ، دیدنی و سیاحتی و مراکز مذهبی این کشور نیز دیدن نموده و بیش از پیش با شخصیت های برجسته دینی ؛ تاریخی ؛ هنری و فرهنگی این سرزمین آشنا شوند.
قارایف با بیان اینکه دولت آذربایجان از ورود اتباع ایرانی به جمهوری آذربایجان با اهداف مختلف سیاحتی و تجاری استقبال می کند افزود : البته شواهد نشان می دهند که مردم جمهوری آذربایجان نیز علاقه زیادی به دیدار از نقاط سیاحتی و تاریخی ایران و به خصوص استان اردبیل داشته و در سفرهایی که با اهداف تجاری و یا درمانی به اردبیل انجام می دهند به این نقاط نیز می روند.
وزیر فرهنگ جمهوری آذربایجان گفت: در هفت روز تعطیلات عید نوروز بیش از ۶۱ هزار نفر از شهروندان ایرانی بویزه اهالی استان اردبیل از طریق مرز بیله سوار وارد جمهوری آذربایجان شده و از شهرها و نقاط مختلف این جمهوری دیدن کرده و در آنها اقامت داشته اند.
قارایف ؛ در ادامه سخنان خویش به وجود آب های معدنی با خواص مختلف درمانی در بعضی از نقاط جمهوری آذربایجان اشاره کرد و گفت : بسیار خوب است که با همکاری ارگانهای ذیربط دو کشور بتوانیم زمینه شناسایی و معرفی خواص طبیعی و درمانی مختلف این آبها را به مردم دنیا فراهم کنیم.
وی همچنین با بیان اینکه باید مناسبات فرهنگی و هنری بین مردم دو کشور دوست ایران و آذربایجان بیش از پیش عمیق تر شود گفت : پس از بازگشت به کشورم تعداد هشت حلقه از فیلم های تاثیرگذار و دارای محتوای معنوی در جمهوری آذربایجان را برای نمایش در سینماهای استان اردبیل و سایر نقاط آذری زبان ایران به اردبیل ارسال خواهیم کرد.
قارایف ؛ افزود : قبل از این یک بار در سال ۲۰۱۰ میلادی به ایران سفر کرده و روز فرهنگی آذربایجان در شهرهای مشهد مقدس ؛ اورمیه و تهران اقامت داشتم و آن زمان هنگام ترک خاک ایران آرزو نموده و از خداوند خواستم که در سفر بعدی به ایران بتوانم به شهرهای اصفهان و اردبیل بروم که در این چند روز گذشته این توفیق را یافتم و به خاطر آن به درگاه پروردگار متعال شکرگزارم.
وی که به همراه سفیر آذربایجان در تهران از نقاط دیدنی و سیاحتی استان اردبیل ازجمله شهر سرعین ؛ مجموعه باستانی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی و نیز دریاچه شورابیل اردبیل دیدن کرده بود اردبیل را دارای ظرفیت ها و استعدادهای مهم و تاثیرگذار در زمینه صنعت توریسم و گردشگری دانست و گفت : در این سفر با تعدادی گردشگر ایرانی و خارجی دیدار و گفت و گو کردم که همگان این سرزمین را از معدود نقاط مهم سیاحتی در خاورمیانه توصیف می نمودند.
وی اظهار کرد : باید برای به آرامش معنوی رساندن مردم خسته از زندگی ماشینی و شهری امروزی به واسطه گسترش اصولی صنعت توریسم و گردشگری با همکاری متقابل جمهوری آذربایجان و استان اردبیل برنامه ریزی نماییم.
به گزارش شهریمیز به نقل از خبرنگار ایرنا در این دیدار که در سالن شهید باهنر استانداری اردبیل ترتیب یافت مجید خدابخش استاندار اردبیل ؛ صدیف بدری و محمد فیضی دو نماینده اردبیل در مجلس ؛ سیدناصر اسحاقی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل و جمعی از مدیران ذیربط این استان حضور داشتند.
وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوری آذربایجان برای شرکت در آیین هفته فرهنگی جمهوری آذربایجان در تهران به ایران سفر کرده است.
وی برای یک دیدار یک روزه از استان روز پنجشنبه وارد شهر اردبیل شد.
/۶۰۱۶/۶۰۱۹
خبرنگار : مسعود وسیله** سیفعلی موسی زاده

نظرات بسته شده است.