تاريخ انتشار :جمعه 30 ژوئن 2017.::. ساعت : 8:08 ب.ظ
فاقدديدگاه

روزانه یک هزار و ۳۳۰نفر در باغ های کشت و صنعت مغان مشغول کار هستند

پرویز شیرین زاده روز جمعه در جریان بازدید از روند عملیات برداشت محصولات سردرختی شرکت مغان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فصل برداشت و جمع آوری میوه فرصت خوبی را برای اشتغال و کسب درآمد برای جوانان جویای کارمنطقه فراهم کرده است.
وی از برداشت بیش از چهار هزارتن انواع میوه از آغاز عملیات برداشت تا کنون خبر داد و پیش بینی کرد که میزان تولید میوه در مجتمع باغات کشت و صنعت مغان با ۱۵درصد افزایش نسبت به سال گذشته ، به بیش از ۱۲هزار تن برسد.
وی ادامه داد: عملیات برداشت میوه در مجتمع باغات شرکت کشت و صنعت ودامپروری مغان معمولاً از۱۷ اردیبهشت ماه با ارقام زودرس گوجه سبز درختی و گیلاس آغاز می شود و تا پایان مهر ماه با ارقام دیررس، سیب ، هلو ، شلیل زیتون کنسروی و روغنی به پایان می رسد.
مدیر مجتمع باغات گفت: امسال به واسطه انجام به موقع عملیات باغداری و اعمال فنون و تکنیک های باغبانی، محصولات سردرختی از کیفیت و کمیت بالایی برخوردار است.
شیرین زاده سطح باغ های میوه مجتمع باغات شرکت کشت و صنعت ودامپروری مغان را حدود دو هزار و ۶۰۰ هکتاربا ۱۱نوع و۱۳۶رقم اعلام کرد و افزود: میوه های برداشت شده باغات شرکت مغان بعد از سورتینگ وبسته بندی مناسب با اهداف صادرات روانه بازار داخلی وخارجی می شود و محصولات سردرختی این بنگاه بزرگ اقتصادی به دلیل مرغوبیت بالا و کیفیت ممتاز خود، از شهرت خوبی در سراسر کشور و حتی کشورهای خارجی برخوردار است.
شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در پارس آباد با داشتن اراضی وسیع کشاورزی ، حدود ۲هزار و ۶۰۰ هکتار باغ های میوه ، مجتمع بزرگ دامپروری ، کارخانه های قند ، لبنیات ، فرآوری میوه و چند واحد تولیدی دیگر یکی از شرکت های منحصر بفرد کشور است.
پارس آباد مغان در شمال استان اردبیل و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.
۷۱۲۱/۶۰۱۶
انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده

نظرات بسته شده است.