تاريخ انتشار :پنج‌شنبه 29 ژوئن 2017.::. ساعت : 5:38 ق.ظ
فاقدديدگاه

طرح احداث سامانه خورشیدی در منازل مسکونی اردبیل اجرا می‌شود

به گزارش شهریمیز به نقل از خبرگزاری تسنیم از اردبیل، علیرضا علیزاده عصر امروز در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی در اردبیل اظهار داشت: طرح برکت آفتاب به منظور احداث سامانه خورشیدی و استفاده از انرژی‌های نو در منازل مسکونی شهروندان اردبیلی برای نخستین بار با تعامل و همکاری اداره کل کمیته امداد استان در اردبیل اجرا می‌شود و به این منظور خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد با نصب و راه‌اندازی پنل‌های خورشیدی در پشت بام خانه خود انرژی خورشیدی را دریافت و برق تولید می‌کنند که شرکت توزیع نیروی برق هر کیلووات را ۸ هزار ریال به صورت قراردادی از این خانوارها خریداری می‌کند.

وی افزود: شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل آمادگی دارد که این طرح را خارج از خانوارهای زیرپوشش کمیته امداد نیز در منازل مسکونی تک تک شهروندان و با حمایت‌های انجام شده اجرا کند و شهروندان در صورت سرمایه‌گذاری برای احداث این پنل‌های خورشیدی با انعقاد قرارداد چند ساله در اجرای این طرح سهیم باشند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: سال گذشته مشارکت با شرکت‌های دانش‌بنیان در دستور کار شرکت توزیع نیروی برق استان قرار گرفته و ساخت و نصب چراغ‌های ال.ای.دی با هدف حذف درایو و افزایش شعاع نوری محقق شد و مشارکت با سرمایه‌گذاران بومی در راستای تولید کنتور فهام نیز از سایر اقدامات انجام یافته در حوزه اقتصاد مقاومتی بود.

علیزاده تصریح کرد: طراحی و ساخت دستگاه بهینه‌ساز توان به قدرت ۱۰۰ کیلووات از مرحله مقدماتی، تحقیقاتی تا مرحله صنعتی و طراحی و ساخت دستگاه فازیاب از دیگر اقدامات شرکت توزیع نیروی برق در سال گذشته بود که بحث سیستم خورشیدی پورتابل عشایر نیز سال گذشته اجرا شد که ۲۹۷ خانواده به صورت چمدانی و قابل حمل از این سیستم خورشیدی بهره‌مند شوند.

وی اظهار کرد: فقط ۱۰ درصد هزینه‌ها از عشایر اخذ شد که خانواده‌ها می‌توانند در قشلاق و ییلاق این چمدان‌ها را با خود جابجا کرده و در مکان‌های جدید از آن استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: اجرای طرح نیروی زمین گرمایی مشگین‌شهر به میزان ۵ مگاوات نیز یکی دیگر از برنامه‌های مهم شرکت توزیع نیروی برق در سال ۹۶ خواهد بود که این طرح نیز در حوزه اقتصاد مقاومتی و تولید انرژی‌های زمین گرمایی حائز اهمیت بسیار است.

نظرات بسته شده است.