تاريخ انتشار :دوشنبه 29 می 2017.::. ساعت : 8:26 ق.ظ
فاقدديدگاه

هدایت تحصیلی دانش آموزان متناسب با بازار کار انجام گیرد

به گزارش شهریمیز به نقل از ایرنا، مجید خدابخش روز یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پروش استان افزود: برای هدایت تحصیلی دانش آموزان لازم است مشاوران خوبی استفاده شود تا دانش آموزان با علاقه و رغبت خود رشته مورد نظر خود را انتخاب کنند و ضروری است دانش آموزان رشته هایی را انتخاب کنند که بازار کار داشته باشد .
وی اضافه کرد: نظام آموزشی موجود باید بازنگری و آسیب شناسی شود تا در صورت مشاهده اشکالات نسبت به رفع آن اقدام گردد.
استاندار اردبیل بیان کرد: نانو بیوتکنولوژی و هوافضا از جمله رشته های پردرآمدی هستند که باید دانش آموزان متناسب با علاقه خود به تحصیل در اینگونه رشته ها هدایت شوند.
خدابخش بر تجهیز هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش به امکانات و تجهیزات لازم تاکید کرد و افزود: برای آشنایی بیشتر دانش آموزان با امکانات و تجهیزات مدرن مرتبط با رشته های تحصیلی لازم است هنرستان ها مجهز به امکانات مورد نیاز شوند.
احمد ناصری مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل هم در این جلسه با اشاره به استعداد های دانش آموزان این استان در زمینه های مختلف گفت: این استان جزو استان های پیشرو در تست استعداد و تست رغبت سنج در کشور شناسایی شده است.
وی افزود: در حال حاضر ۵۱ درصد دانش آموزان متوسطه استان در رشته تجربی مشغول تحصیل هستند که نسبت به سال گذشته گرایش به رشته تجربی کمتر شده است.
مدیرکل آموزش وپرورش استان اردبیل بیان کرد: دانش آموزان دختر نسبت به دانش آموزان پسر رغبت بیشتری به تحصیل در رشته تجربی دارند.
وی افزود: برای هدایت تحصیلی دانش آموزان برنامه موثری در دست اقدام داریم که براساس آن با مشاوره معلمان متخصص و والدین هریک از دانش آموزان با احتساب معدل رشته مورد علاقه خود را انتخاب می کنند .
در استان اردبیل ۳ هزار و ۶۹۸ مدرسه با ۱۳ هزار و ۴۹۹ کلاس درس وجود دارد و مجموع کل دانش اموزان استان ۲۸۵هزار و ۵۴۶ نفر می باشد.
خبرنگار: یعقوب شاددل **انتشاردهنده:عارف شیرزاد
۷۱۱۰/ ۱۲۵۷

نظرات بسته شده است.