تاريخ انتشار :شنبه 27 می 2017.::. ساعت : 7:59 ق.ظ
فاقدديدگاه

جشنواره منطقه‌ای اختراعات و ابتکارات رویش البرز به میزبانی اردبیل برگزار می‌شود

به گزارش شهریمیز به نقل از خبرگزاری تسنیم از اردبیل، حسین شایقی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در اردبیل اظهار داشت: جشنواره اختراعات و ابتکارات رویش البرز به صورت منطقه‌ای و با حضور استان‌های شمالغرب کشور روزهای ۲۱ و ۲۲ تیرماه امسال به میزبانی بنیاد نخبگان استان و با همکاری دانشگاه محقق اردبیلی برگزار می‌شود که فراخوان ثبت‌نام و حضور در این جشنواره ماه‌های قبل اعلام شده است.

وی بیان کرد: بنیاد ملی نخبگان امسال ۶ جشنواره منطقه‌ای متشکل از استان‌های پهنه‌های مختلف کشور را برگزار می‌کند که جشنواره اختراعات و ابتکارات رویش البرز در پهنه شمالغرب و با میزبانی اردبیل برگزار خواهد شد.

رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل افزود: هدف از برگزاری این جشنواره شناسایی اختراعات جدید با قابلیت تجاری‌سازی، تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا، ارتقای تولیدات دانش‌بنیان، ایجاد اشتعال برای جوانان و نخبگان و ایجاد انگیزه برای فعالیت در حوزه‌های دانش‌‌بنیان است.

شایقی گفت: ثبت نام جشنواره از چهار اردیبهشت‌ماه آغاز شده و تا سوم تیرماه ادامه دارد که این جشنواره تنها منطقه‌ای برگزار نمی‌شود بلکه ۲۰ درصد از ظرفیت جشنواره می‌تواند به کل استان‌های کشور و شرکت‌کنندگان از این استان‌ها اختصاص یابد که افراد علاقه‌مند برای حضور در این جشنواره می‌توانند با مراجعه به سایت بنیاد ملی نخبگان اردبیل در این جشنواره ثبت‌نام کنند.

وی تصریح کرد: با برگزاری این گونه جشنواره‌ها قابلیت ورود برخی از محصولات به بازار و نیز ارتقای ارزش آنها، ایجاد چرخه نوآوری جدید، کمک به صاحبان اختراع، ارائه تسهیلات مالی برای تکمیل اختراع و لحاظ امتیاز اختراع برای ثبت‌نام‌کنندگان فراهم می‌شود که از ویژگی‌های این جشنواره محسوب می‌شود.

رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل اظهار کرد: از زمان شروع ثبت‌نام تا به امروز ۴۰  مخترع در این جشنواره شرکت کرده‌اند که ۲۷ نفر آنها به طور کامل فرایند ثبت‌نام خود را تکمیل کرده و مابقی نیز برای تکمیل ثبت‌نام اقدام خواهند کرد.

 

نظرات بسته شده است.